Utusan Borneo (Sarawak)

DUA WANITA LACUR REMAJA DIREMAN

-

LAWAS: Dua wanita termasuk ibu kandung seorang remaja yang disyaki dilacur ibu sendiri sejak April lalu direman selama tiga hari bermula semalam.

Permohonan reman bagi suspek, ibu kandung mangsa berusia 30 tahun dan seorang lagi suspek yang juga pemilik sebuah premis hiburan di bandar ini berusia 45 tahun diluluskan SAO Keli Mareng.

Kedua-dua tertuduh diwakili peguam Willie Liau.

Ketua Polis Daerah Lawas DSP Abang Zainal Abidin Abang Ahmad berkata tahanan reman itu dilakukan bagi membolehka­n polis melengkapk­an siasatan kes.

Katanya, pihaknya masih memburu suspek lelaki dipercayai terlibat merogol mangsa.

Mangsa juga dihantar ke Hospital Lawas untuk mendapatka­n pemeriksaa­n.

April lalu mangsa mendakwa menjadi habuan seks seorang lelaki tidak dikenali, yang merogolnya sebanyak tiga kali di sebuah hotel di bandar ini.

Kejadian malang itu didedahkan kepada ketua kampung yang kemudianny­a membawa mangsa membuat laporan polis jam 10.55 pagi kelmarin di Balai Polis Lawas.

Mangsa mendakwa kejadian rogol berlaku ketika dia bekerja sebagai pelayan di sebuah pusat karaoke di Lawas dan dipaksa oleh ibu kandungnya dan pemilik karaoke tersebut untuk mengadakan hubungan seks dengan seorang lelaki tidak dikenaliny­a.

Kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan dan Seksyen 43 (1)(a) dan (d) Akta KanakKanak 2001.

 ??  ?? REMAN: Ibu mangsa (kiri) dan seorang lagi suspek dibawa anggota polis untuk tahanan reman semalam.
REMAN: Ibu mangsa (kiri) dan seorang lagi suspek dibawa anggota polis untuk tahanan reman semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia