Utusan Borneo (Sarawak)

Isu tiket: KFA mohon maaf kepada peminat Hijau Kuning

-

ALOR SETAR: Persatuan Bola Sepak Kedah (KFA) memohon maaf kepada penyokong Hijau Kuning yang gagal mendapatka­n tiket bagi menyaksika­n perlawanan akhir Piala Malaysia antara pasukan Kedah dan JDT yang berlangsun­g di Stadium Shah Alam, Selangor pada Sabtu ini.

Naib Presiden KFA, Datuk Badrol Hisham Hashim mengakui, kejadian itu tidak dapat dielakkan berikutan jumlah tiket yang ditetapkan kepada Kedah tidak mencukupi untuk menampung jumlah penyokong yang terlalu ramai.

“Setiap pasukan hanya memperoleh 34,000 tiket dan 400 diberikan kepada pemegang permit bas dan terhad, saya percaya kalau kita jual 70,000 tiket sekalipun ia tetap akan habis dengan cepat,” katanya kepada pemberita pada Majlis Konvokesye­n Kanak-Kanak Permata Kemas Zon A , di sini semalam.

Beliau bagaimanap­un berharap para peminat terus menyokong pasukan kesayangan mereka supaya Kedah dapat mengekalka­n kejuaraan piala berprestij itu walaupun ada yang tidak dapat ke Stadium Shah Alam pada Sabtu ini.

Badrol Hisham berkata demikian ketika diminta mengulas penjualan tiket yang tidak mencukupi dan habis dijual di kaunterkau­nter tiket di Stadium Darul Aman, di sini hingga menimbulka­n kemarahan kepada peminat pagi semalam.

Semalam, ratusan penyokong Kedah turut berkumpul di hadapan pejabat KFA di Stadium Darul Aman bagi menyatakan kekecewaan mereka selain mendakwa persatuan itu menyimpan sebahagian tiket berkenaan untuk individu tertentu. — Bernama

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia