Utusan Borneo (Sarawak)

Ferhad tersingkir awal dari GV4

-

KONSERT minggu kedua GegarVagan­za musim keempat (GV4) yang disiarkan secara langsung dari Dewan Sri Putra, Bukit Jalil, di Astro Ria (saluran 104) dan Ria HD (saluran 123) pada malam Ahad lepas melihat Ferhad menjadi peserta pertama tersingkir dengan Raja Azura atau lebih dikenali sebagai Kak Engku turut berada dalam dua terbawah. Penyanyi dari Singapura itu menyanyika­n lagu ‘Harus Terpisah’ nyanyian asal Cakra Khan. Dengan tema ‘Sekali Dengar Terus Melekat’, konsert minggu ini sekali lagi menyaksika­n Elyana yang menyanyika­n lagu ‘Masih Cinta’ nyanyian asal kumpulan Kotak dipilih sebagai penerima Anugerah Gelora Vida Vaganza bagi kategori Lagu Paling Kau Ingati.

Anugerah tersebut diberikan kepada bintang paling menyerlah dan menerima ‘like’ paling banyak di akaun Instagram Datuk Vida yang juga merupakan penaja GV4.

Sementara itu, Aishah pula dinobatkan sebagai penerima Anugerah Digi Star of The Week dan memenangi eGiftCard Go Shop bernilai RM1,000 serta diberi pilihan untuk menentukan giliran persembaha­nnya pada minggu ini.

Konsert pada malam itu juga melihat Liza Hanim yang menyanyika­n lagu ‘Aku Hanya Pendatang’ menduduki tangga pertama dengan markah sebanyak 83.8 peratus mendapat ‘standing ovation daripada juri tetap.

Dengan penyingkir­an Ferhad itu, 11 lagi bintang yang akan mara ke konsert GV yang seterusnya adalah Aishah, Liza Hanim, Elyana, Firman, Aqasha, Haida, Syura, Lan Kristal, Tia Jinbara, Hazami dan Raja Azura.

Kesemua persembaha­n 12 bintang GV4 pada Ahad lepas diadili oleh juri tetap Datuk Ramli MS dan bunda Hetty Koes Endang serta juri jemputan, Datuk Jalaluddin Hassan.

Masih mengekalka­n format asal, nasib para peserta akan diadili sepenuhnya berdasarka­n sistem pemarkahan 100 peratus oleh pihak juri yang telah dipertangg­ungjawabka­n untuk menilai persembaha­n para peserta berdasarka­n kriteria yang telah ditetapkan.

Juara Gegar Vaganza Musim Keempat bakal membawa pulang hadiah wang tunai berjumlah RM100,000 beserta trofi sumbangan Astro serta hadiah sampingan lain.

Naib juara pula bakal memenangi wang tunai RM50,000 dan trofi manakala pemenang tempat ketiga, keempat, kelima dan keenam pula masing-masing akan memenangi wang tunai sebanyak RM30,000, RM20,000, RM15,000 dan RM10,000 beserta trofi dan hadiah sampingan setiap seorang.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia