Utusan Borneo (Sarawak)

Guardiola berkata City bukan pilihan untuk memenangi Liga Juara-Juara

-

MANCHESTER, England: Pengurus Manchester City, Pep Guardiola berkata pasukannya masih bukan antara pilihan untuk memenangi Liga Juara-Juara walaupun aksi cemerlang di peringkat domestik dan Eropah.

Pendahulu Liga Perdana Inggeris itu menentang Feyenoord dalam aksi Liga Juara- Juara dengan masih belum tewas dari 18 perlawanan dalam semua pertanding­an dan semakin mendapat ramalan dari pengulas sukan untuk memenangi k e j u a r - aan yang b e l u m p e r n a h m e r e k a menangi.

J u r u - latih Napoli, Maurizio Sarri dan pengurus Leicester City, Claude Puel adalah mereka yang menganggap City adalah pasukan terbaik di Eropah ketika ini.

Tetapi Guardiola terus menolak jangkaan aan ke atas pasukannya, yang ang sudah mengesahka­n tempat ke pusingan kedua dua Liga Juara- Juara.

“Terima kasih h kepada mereka kerana penilaian itu,” kata Guardiola diola ketika menghargai i pandangan rakan jurulatihn­ya. ulatihnya. “Bagi Manchester ster City, sebuah pasukan kan yang masih memerlukan merlukan sejarah di Eropah, ia satu tu kemenangan gan besar.

“Ia tidak b e r m a k n a kami ami adalah pilihan han untuk memenangi Liga JuaraJ u a r a , tetapi ia menarik. Ia bermakna kami melakukan sesuatu dengan sangat baik. “Tetapi sememangny­a orang biasa berkata pasukan pilihan adalah FC Barcelona, Bayern Munich, Real Madrid dan sebagainya. “Ia satu penghormat­an jika ada orang meletakkan kami sebaris dengan nama- nama besar ini.” G u a r d i o l a k e h i l a n g a n pemain pertahanan tengah, John Stones kerana kecederaan dan dijangka perlu berehat sehingga enam minggu.

Dengan 13 p perlawanan diharungi di an antara sekarang sehingga 2 Januari, Guardiola p percaya beliau memerlu memerlukan skuad yang besar k ketika ini.

“Kami tid tidak memiliki skuad yang besar,” kata beliau. “Ia mengecewak mengecewak­an kerana kami kehilan kehilangan Vincent Kompan Kompany ( kerana kecederaan) untuk sebulan sete setengah dan sekarang Joh John Stones. “Untuk “Untuk mem memenangi kejuaraan, kami memerlukan semua pem pemain, terutama sekali pem pemain seperti J John dan Vincent.”

J a d u a l p e r l a w a - n nan yang banyak mung mungkin menyaksika­n Guar Guardiola mengalih perhatian kepada pemain remaja, dengan pemain tengah Bawah 17 Tahun England, Phil Foden, dijangka diturunkan dalam skuad senior dalam beberapa minggu lagi.

Pemain tengah, Brahim Diaz, 18, dan pemain pertahanan, Tosin Adarabioyo, 20, sudah berlatih dengan pasukan senior sepanjang musim dan mungkin juga akan diturunkan. — AFP

 ??  ?? GUARDIOLA
GUARDIOLA
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia