Utusan Borneo (Sarawak)

RB Leipzig membelasah Monaco 4-1

-

memasukkan Emre Can dan James Milner – menggantik­an Coutinho dan Moreno untuk menangani asakan demi asakan Sevilla tetapi menerima padah kerana gagal m e n y e m p u r - nakan beberapa peluang apabila Pizarro menjaringk­an gol penyamaan p a d a m i n i t kecederaan. — AFP MONACO: RB Leipzig meningkatk­an peluang untuk layak ke pusingan kedua Liga Juara- Juara apabila membelasah Monaco 4- 1 dengan empat gol dijaringka­n dalam separuh masa pertama dan menyaksika­n mereka berkongsi mata dengan pasukan di tangga kedua, FC Porto dalam aksi Kumpulan G.

Leipzig mengambil sepenuh peluang dari kerapuhan benteng Monaco dan juga dengan Porto seri 1-1 dengan Besiktas pada perlawanan awal untuk menghidupk­an peluang layak ke pusingan kedua kejohanan.

Skuad kendalian Ralph Hasenhuett­l kekal di tangga ketiga di belakang Porto kerana rekod pertemuan di antara mereka di mana Porto memiliki kelebihan 5- 4 dari dua perlawanan. Monaco disahkan tersingkir dari pertanding­an Eropah selepas gagal mencapai kemenangan dan hanya mengutip dua mata dari lima perlawanan.

“Kami memberikan fokus sepenuhnya dan pemain benar-benar hebat. Ia adalah permainan yang sangat bagus, yang terbaik kami dalam Liga Juara- Juara,” kata Hasenhuett­l ketika memberitah­u Sky.

“Timo Werner sangat berbisa di hadapan pintu gol. Ia bukan mudah untuk menang di tempat sendiri tetapi kami akan melakukan yang terbaik.”

Jurulatih Monaco, Leonardo Jardim, yang membimbing kelab memenangi kejuaraan Ligue 1 Perancis dan melangkah ke separuh akhir Liga Juara- Juara musim lepas, mengakui pasukannya tidak beraksi dengan baik musim ini.

“Kami sentiasa menerima padah kerana kesilapan kami dalam kumpulan ini tahun ini,” kata Jardim.

“Kami belum berada di tahap yang sepatutnya, dengan tiga kekalahan di tempat sendiri dan dua seri di tempat lawan. Kami perlu membina pasukan yang kuat untuk musim hadapan.”

Monaco perlukan kemenangan untuk mempunyai satu peluang kelayakan tetapi menghadiah­kan Leipzig gol pembukaan seawal minit keenam apabila pemain pertahanan Jemerson menyempurn­akan satu hantaran lintang Marcel Sabitzer dan melambung masuk ke pintu gol melepasi penjaga gol Danijel Subasic.

Selepas gol pembukaan, Jemerson kemudian mengumpan bola tiga minit kemudian yang disempurna­kan Timo Werner. — AFP

 ?? — Gambar Reuters ?? Pizarro (empat kanan) menjaringk­an gol ketiga Sevilla pada aksi Kumpulan E Liga Juara-Juara menentang Liverpool di Stadium Ramon Sanchez Pizjuan, Seville pada Selasa lepas. KLOPP
— Gambar Reuters Pizarro (empat kanan) menjaringk­an gol ketiga Sevilla pada aksi Kumpulan E Liga Juara-Juara menentang Liverpool di Stadium Ramon Sanchez Pizjuan, Seville pada Selasa lepas. KLOPP

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia