Utusan Borneo (Sarawak)

SUPP peringati setahun pemergian Tok Nan

-

KUCHING: Semalam genap setahun pemergian bekas ketua menteri Allahyarha­m Pehin Sri Adenan Satem.

Meskipun setahun telah berlalu, namun rakyat di negeri ini masih merasai kehilangan pemimpin yang amat dikasihi ini.

Bagi memperinga­ti pemergian Tok Nan, Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) dari semua cawangan Kuching mengadakan upacara menyalakan lilin di Patung Kuching di Bulatan Padungan di sini.

Upacara menyalakan lilin bermula jam 7 malam itu berlarutan sehingga 10 malam bagi membolehka­n orang ramai turut menyalakan lilin bagi memperinga­ti Tok Nan.

Turut menyertai upacara tersebut Setiausaha Agung SUPP Datuk Sebastian Ting yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Piasau.

Ting ketika ditemui berkata, upacara tersebut bagi memperinga­ti pemergian Tok Nan.

Seperti rakyat yang lain, beliau turut masih merindui Tok Nan yang dianggap terlalu awal meninggalk­an rakyat negeri ini ketika khidmatnya masih diperlukan.

“Tok Nan, Ketua Menteri kita yang kelima adalah pemimpin yang akan dikenang selamanya atas sifatnya yang mudah didekati.

“Kita semua pasti akan terus merindui beliau,” kata Ting yang turut menyertai sekumpulan ahli-ahli SUPP menyalakan lilin meskipun dalam hujan.

Selain Bulatan Padungan, satu lagi upacara menyalakan lilin turut diadakan di Jambatan Darul Hana dekat sini oleh Sarawak 4 Sarawakian­s (S4S) bermula jam 8 malam.

SUPP turut menyertai upacara tersebut bagi menyokong inisiatif S4S bersama orang ramai.

 ??  ?? AMAT DIRINDUI: Ahli-ahli SUPP menyalakan lilin di Patung Kuching, Bulatan Padungan bagi memperinga­ti setahun pemergian Tok Nan.
AMAT DIRINDUI: Ahli-ahli SUPP menyalakan lilin di Patung Kuching, Bulatan Padungan bagi memperinga­ti setahun pemergian Tok Nan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia