Utusan Borneo (Sarawak)

Chelsea terpaksa akur selepas seri tanpa jaringan dengan Arsenal pada aksi pertama akhir Piala Liga

-

LONDON, England: Chelsea mensia-siakan peluang mendapatka­n kelebihan pada perlawanan pertama separuh akhir Piala Liga Inggeris menentang Arsenal apabila akur dengan keputusan seri tanpa jaringan Rabu lepas.

Skuad kendalian Antonio Conte menguasai hampir sepanjang perlawanan di Stamford Bridge – di mana sistem video bantuan pengadil (VAR) diguna pakai – tetapi kekurangan ketajaman untuk dibawa ke perlawanan kedua.

Mereka mempunyai 21 cubaan ke pintu gol berbanding hanya lapan dicipta Arsenal tetapi perlawanan masih seimbang menjelang perlawanan kedua di Stadium Emirates pada 24 Januari depan.

“Kami tidak cukup berbisa walaupun mencipta peluang. Jika anda mahu menang, anda perlu menjaringk­an gol,” kata Conte.

“Kami tidak bolos tetapi kami tahu kami akan bertandang ke Arsenal selepas ini dan kami harus bersedia untuk bersaing jika mahu ke final.”

Ketika ia malam mengecewak­an buat Chelsea dalam usaha m e m b u r u tempat ke final Piala Liga Inggeris buat kali pertama sejak 2015, keputusan seri i tu

Kami tidak cukup berbisa walaupun mencipta peluang. Jika anda mahu menang, anda perlu menjaringk­an gol. Antonio Conte Pengurus Chelsea

memberikan kelegaan buat Arsenal.

Arsenal, yang juga seri pada perlawanan Liga Perdana Inggeris menentang Chelsea musim ini, mengalami salah satu kekalahan paling buruk sepanjang tempoh Arsene Wenger sebagai pengurus apabila tewas 2- 4 kepada kelab Liga Kejuaraan, Nottingham Forest pada perlawanan pusingan ketiga Piala F A

 ?? — Gambar AFP ?? Conte berang ketika menyaksika­n pemainnya gagal menj a r i n g k a n gol pada aksi di Stamford Bridge kel - marin. BENTENG KEBAL: Rembatan Hazard (kiri) berjaya dihalang oleh pemain pertahanan Arsenal ketika beraksi pada perlawanan separuh akhir pertama Piala Liga Inggeris di Stamford Bridge, London Rabu lepas.
— Gambar AFP Conte berang ketika menyaksika­n pemainnya gagal menj a r i n g k a n gol pada aksi di Stamford Bridge kel - marin. BENTENG KEBAL: Rembatan Hazard (kiri) berjaya dihalang oleh pemain pertahanan Arsenal ketika beraksi pada perlawanan separuh akhir pertama Piala Liga Inggeris di Stamford Bridge, London Rabu lepas.
 ??  ??
 ??  ?? NAIK ANGIN:
NAIK ANGIN:
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia