Utusan Borneo (Sarawak)

Zidane terus diberi kepercayaa­n bimbing Real sehingga 2020

-

MADRID, Sepanyol: Jurulatih Real Madrid, Zinedine Zidane, mengesahka­n Rabu lepas di mana beliau telah menandatan­gani kontrak lanjutan yang akan an mengekalka­nnya di kelab ab juara Eropah itu sehingga 2020.

“Ia sudah a h ditandatan­gaani,” kata beliau au selepas pasu- kannya seri 2-2 dengan Numancia untuk melangkah ke p e r i n g k a t suku akhir Copa del Rey ey dengan kememenang­an agregat at 5 5-2. 2

Selepas kerja di Real dengan cemerlang apabila memenangi lapan dari kemungkina­n 10 kejuaraan, Zidane mengharung­i musim lebih sukar kali ini apabila pasukannya ketinggala­n 16 mata di belakang pendahulu La Liga Sepanyol, Barcelona.

Dan jurulatih berusia 45 tahun itu menambah: “Saya gembira dengan apa yang saya lakukan setiap hari kerana itulah cara sepatutnya. Saya tidak dapat bayangkan diri saya sebagai jurulatih dalam dua atau tiga tahun kerana ia tidak seindah yang digambarka­n.

“Saya tahu realitinya walaupun dengan kontrak baharu ini.”

Dalam padang, Real menurunkan pasukan yang hampir tidak dikenali dan bergelut melangkah ke suku akhir walaupun memiliki kelebihan besar sebelum perlawanan. Zidane dapat merehatkan ramai pemain bintang menjelang perlawanan La Liga dan pusingan kedua Liga JuaraJuara mene menentang Paris Saint Ge Germain (PSG) bulan hadapan. T Tetapi pasukan kannya mempam pamerkan aksi ham hambar di Sant tiago Bernabeu. L u c a s V a z q u e z menjaringk­an gol Real pada minit k ke- 11 dan 59 59. T Tetapi pasukan la lawan bangkit mengikat kedudukan menerusi dua gol G u i l l - ermo, gol p e r t a m a pada minit akhir sebelum rehat dan gol penyamaan pada minit ke-82. Numancia menamatkan permainan dengan10 pemain selepas kapten pasukan, Dani Calvo dilayangka­n kad merah pada minit kecederaan. Leganes, kelab kecil dari pinggir kota Madrid, melangkah ke suku akhir kejohanan buat kali pertama sepanjang 89 tahun penubuhann­ya. Walaupun tewas 1-2 di Villarreal, yang ketika ini berada di tangga ketiga La Liga Sepanyol, Leganes mara ke suku akhir dengan peraturan gol di tempat lawan selepas menang 1-0 pada perlawanan pertama. Nabil El Zhar menjaringk­an gol penting di gelanggang lawan buat Leganes pada mini tke-30. Pada perlawanan lain, naib juara musim lepas, Alaves, menewaskan kelab divisyen t i g a , Formentera 2-0 untuk k e m e - nangan a g r e - gat 51. — AFP

 ??  ?? ZIDANE
ZIDANE
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia