Utusan Borneo (Sarawak)

Pemuda, Wanita PBB Pantai Damai ikrar berdiri teguh di belakang kepimpinan parti

-

KUCHING: Pergerakan Pemuda dan Wanita Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) Cawangan N.4 Pantai Damai berikrar berdiri teguh di belakang pucuk kepimpinan parti.

Ketua Pemuda PBB Ca- wangan N.4 Pantai Damai yang baharu, Sebeki Jen berkata jentera Pemuda merupakan barisan hadapan yang akan menyusun strategi bagi cawangan ini.

Katanya, meskipun 80 peratus daripada kepimpinan Pemuda Pantai Damai adalah muka baharu namun mereka tidak gentar untuk berdepan dengan lawan.

“Kami berikrar akan berdiri teguh di belakang pucuk kepimpinan PBB dan mengajak semua barisan Pemuda untuk sama-sama bergerak memperkuat­kan jentera.

“Kita (Pemuda) adalah barisan hadapan bagi parti dan kita akan menyusun strategi untuk menarik pembabitan lebih ramai belia di Pantai Damai,” ujar.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Perhimpuna­n Pemimpin PBB Cawangan N.4 Pantai Damai di salah sebuah hotel di sini semalam.

Sementara itu, Ketua Wanita PBB Cawangan Pantai Damai Jamaiyah Sulaiman turut berjanji untuk bergerak bersama ke arah kecemerlan­gan PBB.

“Saya kita sebagai pemimpin sama ada di peringkat atasan mahupun bawahan, orang lama atau baharu memainkan peranan bagi memastikan parti terus kekal utuh.

“Justeru, wanita PBB Pantai Damai akan terus berusaha untuk melakukan yang terbaik untuk parti,” katanya pada majlis yang sama.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia