Utusan Borneo (Sarawak)

WARGA EMAS MENINGGAL SEJURUS DITEMUI

-

LIMBANG: Seorang warga emas sempat ditemui dalam keadaan tidak bermaya sebelum menghembus­kan nafas terakhir ketika dibawa anggota penyelamat dan penduduk di jeti Kampung Rambuyu Lubai, Limbang tengah hari semalam.

Mandar Kachi, 83, ditemui dalam keadaan lemah di dalam hutan kira-kira dua kilometer dari rumahnya.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Limbang Tawang Lingem mengesahka­n penemuan mangsa tengah hari semalam.

Beliau berkata, mangsa pada mulanya dalam keadaan lemah ketika dijumpai sebelum meninggal dunia sebaik tiba di jeti.

“Mangsa dijumpai tidak bermaya dalam hutan dua kilometer dari rumahnya sebelum menghembus nafas terakhir ketika dibawa ke jeti.

“Pihak hospital juga mengesahka­n mangsa sudah meninggal dunia ketika dibawa ke hospital tadi,” katanya kepada media semalam.

Katanya, tujuh anggota termasuk Pasukan Bomba Sukarela (PBS) diketuai Zakaria Matnor bergegas ke lokasi kejadian sejauh 20 kilometer sebaik menerima panggilan jam 7.48 malam kelmarin.

Mangsa katanya, kali terakhir dilihat sedang mandi seorang diri di Sungai Lubai jam 12 tengah hari kelmarin dan tidak balik ke rumah di Kampung Rambuyu Lubai,Limbang sehingga jam 6.50 petang ketika laporan polis dibuat.

“Operasi pencarian mangsa yang dikhuatiri hilang di Sungai Lubai diteruskan hari ini (semalam) di sekitar kawasan rumah mangsa sebelum dijumpai tengah hari tadi (semalam),” katanya.

 ??  ?? MALANG: Mandar dijumpai dalam keadaan lemah sebelum meninggal dunia ketika dibawa ke jeti Kampung Rambuyu Lubai, tengah hari semalam.
MALANG: Mandar dijumpai dalam keadaan lemah sebelum meninggal dunia ketika dibawa ke jeti Kampung Rambuyu Lubai, tengah hari semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia