Utusan Borneo (Sarawak)

SARAWAK BUKTI SEMANGAT JUANG • MUKA 20

Pemain-pemain tetap fokus dan profesiona­l meskipun dilanda kontrovers­i apabila ikat Sabah 1-1 di Stadium Likas

-

KUCHING: Skuad Bujang Senang berjaya membawa pulang satu mata ketika berkunjung di Stadium Likas, Kota Kinabalu menentang tang Sabah setelah ah terikat 1- 1 dalam aksi Liga Premier 2018 m a l a m kelmarin.

Meskipun bermain di i tempat lawan an dengan kehad- hadiran kira- kira 10,000 10 000 penyokong tuan rumah, skuad kendalian Ian Andrew Gillian itu berjaya m e m b u - ka j aringan pada minit ke- 19 menerusi jaringan Mateo Roskam. Kedudukan 1- 0 kekal sehingga tamat sepa- ruh masa pertama sebelum pasukan tuan rumah berjaya mengikat kedudukan 1- 1 pada minit ke- 54 hasil jaringan Ramos selepas mendapat hantaran cantik daripada Maxsius Musa.

Kedudukan itu kekal sehingga pengadil perlawanan, Zulkarnain Zakaria meniupkan wisel penamat dengan pasukan Sarawak kini mengumpul lima mata daripada empat perlawanan, hasil satu kemenangan dan dua seri.

Sementara itu, Pengurus Sarawak FA Abdul Wahab Rahim berkata walaupun keputusan seri 1- 1 ia membuktika­n pasukan Sarawak tetap fokus dan profesiona­l meskipun dilanda kontrovers­i.

“Alhamdulil­lah, keputusan seri 1- 1. Kita membuk- tikan kita profesiona­l dan fokus dengan permainan tanpa terganggu dengan isu yang melanda kita.

“Kita akan meneruskan momentum baik ini dan minta penyokong Sarawak bersama kami untuk memberi semangat kepada pemain- pemain berjuang menaikkan pasukan kedudukan terbaik liga,” katanya menerusi satu kenyataan di Liverpool naik ke tangga kedua liga selepas membelasah West Ham United 4-1 di Anfield pada aksi liga sini semalam.

Malah, Abdul Wahab memberitah­u sokongan penyokong ketika situasi begini amat penting kerana semua pihak dapat bersatu menghasilk­an keputusan terbaik untuk perlawanan seterusnya.

“Saya menghargai sokongan penyokong- penyokong dan semua peminat setia pasukan Sarawak dan meng- harapkan sokongan padu pada perlawanan seterusnya,” kata beliau.

Alhamdulil­lah, keputusan seri 1-1. Kita membuktika­n kita profesiona­l dan fokus dengan permainan tanpa terganggu dengan isu yang melanda ” kita. Abdul Wahab Rahim Pengurus pasukan

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? Oleh Rusnan Mustafa
Oleh Rusnan Mustafa
 ??  ?? ABDUL WAHAB
ABDUL WAHAB
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? TONGGAK: Barisan kesebelasa­n utama Sarawak ketika menentang Sabah pada aksi Liga Premier 2018 di Stadium Likas, Kota Kinabalu malam kelmarin.
TONGGAK: Barisan kesebelasa­n utama Sarawak ketika menentang Sabah pada aksi Liga Premier 2018 di Stadium Likas, Kota Kinabalu malam kelmarin.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia