Utusan Borneo (Sarawak)

SHEDA menawarkan diskaun lima peratus untuk mereka yang membayar awal sebelum 30 Mac ini

- Oleh Henrietta Liza

KUCHING: Persatuan Pemaju Perumahan dan Hartanah Sarawak (SHEDA) semalam secara rasmi telah membuka ruang jualan bagi pempamer menyertai Ekspo Hartanah SHEDA 2018.

Demikian kata pengerusi penganjur Ekspo Hartanah SHEDA 2018 Gary Kho sambil menambah bahawa pihaknya menawarkan diskaun lima peratus untuk mereka yang membayar awal sebelum 30 Mac ini.

“Sementara itu, bagi ahli SHEDA mereka boleh menikmati diskaun sehingga 15 peratus juga jika membuat bayaran bagi ruangan yang kita sediakan untuk ekspo itu nanti sebelum 30 Mac ini,” katanya pada sidang media Ekspo Hartanah SHEDA 2018 di sini semalam.

Ekspo itu bakal berlangsun­g bermula 6 hingga 8 Julai nanti di Pusat Konvensyen Borneo Kuching (BCCK).

Pihaknya bagaimanap­un

Sementara itu, bagi ahli SHEDA mereka boleh menikmati diskaun sehingga 15 peratus juga jika membuat bayaran bagi ruangan yang kita sediakan

ini. ” untuk ekspo itu sebelum 30 Mac

telah mendapat tempahan awal daripada lebih 100 pempamer dari tahun lepas dan berharap jumlah mereka yang menyertai akan bertambah.

Walaupun keadaan ekonomi di Sarawak masih mencabar sekarang tetapi permintaan untuk unit rumah kediaman masih meningkat.

Banyak kawasan perumahan dan pusat komersil di kiri kanan bahu jalan sudah dibangunka­n dan sedang dibangunka­n bagi memberi pilihan kepada pembeli di sini.

Unit rumah pangsapuri dan kondominiu­m menun- jukkan sedikit kelembapan jualan namun jika diberikan pada harga yang baik secara beransur-ansur pasaran untuk kediaman jenis ini akan semakin bertambah, tegasnya.

Pada tahun lepas ekspo yang sama berjaya mengumpul sejumlah 12,000 pengunjung dan dijangka pada tahun ini jumlahnya akan bertambah.

Pihah SHEDA juga menyediaka­n pelbagai aktiviti berbentuk kekeluarga­an sepanjang ekspo itu berlangsun­g.

Untuk sebarang pertanyaan sila hubungi Sekretaria­t SHEDA Sarawak di talian 082-366334 (Harea), faks ke

Gary Kho Pengerusi penganjur Ekspo Hartanah SHEDA 2018

082-365001 atau e-melkan ke expo@sheda.org.my atau layari laman web www.shedaprope­r- tyexpo.com

Turut hadir Setiausaha Agung Aktiviti SHEDA Kevin Choo, Pengurus F&B BCCK John E, Pengurus Acara BCCK Luqman Nul Hakim dan Kontraktor Rasmi Ekspo Hartanah SHEDA 2018 Eddie Tan.

 ??  ?? PROMOSI: Luqman, John, Gary, Kevin dan Eddie bersama-sama menunjukka­n risalah Ekspo Hartanah SHEDA 2018 semalam.
PROMOSI: Luqman, John, Gary, Kevin dan Eddie bersama-sama menunjukka­n risalah Ekspo Hartanah SHEDA 2018 semalam.
 ??  ?? KENANGAN: Gambar fail yang menunjukka­n Pangkalan Udara TUDM Kuching pada 1964.
KENANGAN: Gambar fail yang menunjukka­n Pangkalan Udara TUDM Kuching pada 1964.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia