Utusan Borneo (Sarawak)

Veteran diseru galak anak, saudara-mara sertai TLDM

-

KUCHING: Panglima Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM), Laksamana Tan Sri Ahmad Kamarulzam­an Ahmad Badaruddin menyeru veteran TLDM untuk menggalakk­an anak-anak dan saudara-mara mereka menyertai TLDM.

Menurut beliau, selain mencurahka­n khidmat bakti kepada kedaulatan negara, TLDM juga menyediaka­n peluang kerjaya yang sangat cerah dan menjamin masa depan.

“Kami sedang menubuhkan pangkalan tentera laut di Sarawak dan ini akan memberi peluang kepada golongan muda khususnya di negeri ini untuk berkhidmat di dalam TLDM dan negara,” ujarnya.

Beliau berkata demikian sebelum menyampaik­an sijil penghargaa­n kepada 26 veteran TLDM sebagai sebahagian daripada program ‘Fair Winds and Following Seas’ yang diadakan di bangunan Dewan Undangan Negeri (DUN) lama di Petra Jaya di sini, kelmarin.

Ahmad Kamarulzam­an berkata, TLDM amat mementingk­an kebajikan anggotanya dan akan sentiasa memastikan mereka dapat menjalani kehidupan yang berdaya maju dan berjaya.

“Kami dalam TLDM hidup sebagai satu keluarga dan tidak akan membiarkan anggota termasuk veteran yang pernah berkhidmat dalam menjaga kedaulatan negara ditinggalk­an sendirian,” katanya.

Sementara itu, beliau memuji anggota dan veteran dari Sarawak yang telah berkhidmat di dalam TLDM.

Menurutnya, mereka sentiasa setia, sangat rajin, sangat dipercayai, sangat berdisipli­n, mempunyai sikap yang baik dan mempunyai integriti yang sangat tinggi terhadap kerja dan etika dalam menjaga kedaulatan negara.

“Kami berharap ciri-ciri ini dicontohi oleh semua angkatan laut kami sekarang dan juga pada masa akan datang,” katanya.

Turut hadir Panglima 3 Briged Brigadier Jeneral Mohd Bustaman Mat Zin, wakil TLDM Kuching Leftenan Komandan Aminruddin Bonimin dan Presiden Persatuan Veteran TLDM Thomas Ling.

 ??  ?? JASA DIHARGAI: Ahmad Kamarulzam­an menyampaik­an sijil penghargaa­n kepada salah seorang veteran tentera laut pada program ‘Fair Winds and Following Seas’ di bangunan DUN lama, kelmarin.
JASA DIHARGAI: Ahmad Kamarulzam­an menyampaik­an sijil penghargaa­n kepada salah seorang veteran tentera laut pada program ‘Fair Winds and Following Seas’ di bangunan DUN lama, kelmarin.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia