Utusan Borneo (Sarawak)

Pemuda Pusat UPP komited sokong padu semua calon BN pada PRU14

-

KUCHING: Jawatankua­sa Pemuda Pusat Parti Rakyat Bersatu ( UPP) komited untuk terus memberi sokongan tidak berbelah bahagi kepada semua calon Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) akan datang.

Setiausaha Pemuda Pusat UPP Yap Min Su berkata, ini bagi memastikan kemenangan besar BN untuk negeri ini.

“Maka itu, kita sebulat suara akan memberi sokongan penuh kepada semua calon BN pada PRU14 nanti.

“Kita percaya dengan prinsip perpaduan seperti ini akan menyumbang kepada kemajuan negeri dan negara secara keseluruha­nnya,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat UPP di sini, semalam.

Yap berkata, jawatankua­sa itu akan turut memberi sokongan kepada Presiden UPP Dato Sri Wong Soon Koh untuk terus memimpin parti dalam mencapai misi dan visi pembanguna­n untuk masa depan yang lebih baik.

“Kita juga memberi sokongan padu kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Zahid Hamidi dalam memerangi pembohonga­n yang dilemparka­n oleh pembangkan­g dalam PRU14 akan datang,” ujarnya.

Selain itu katanya, jawatankua­sa itu turut menyuaraka­n taat setia kepada Yang di-Pertua Negeri Tun Pehin Sri Abdul Taib Mahmud atas usaha beliau mengekalka­n Sarawak sebagai negeri yang makmur, damai dan hidup harmoni dengan 32 kumpulan etnik selama 33 tahun kepimpinan­nya.

“Malah, kita juga menyuaraka­n sokongan dan kepercayaa­n kepada Ketua Menteri Datuk Patinggi Abang Johari Tun Abang Openg yang memimpin negeri ini ke arah masa depan yang lebih baik serta komitmenny­a dalam menjadikan negeri ini ke arah ekonomi digital.

“Antara usaha yang dilakukan beliau (Abang Johari) ialah membangunk­an infrastruk­tur dan kemudahan moden seperti Bank Pembanguna­n Sarawak, Petroleum Sarawak Berhad, sistem transit aliran ringan (LRT) dan sebagainya yang sudah tentu memberi manfaat kepada rakyat,” ujarnya.

Yap turut merakamkan penghargaa­n dan setinggi-tinggi terima kasih kepada Perdana Menteri atas jaminan beliau untuk mengembali­kan hak kepada Sarawak.

Sementara itu, Ketua Pemuda UPP Dr Johnical Rayong yang merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkilili memaklumka­n Pemuda UPP mempunyai kira-kira 30,000 ahli di seluruh negeri dengan kira-kira 7,000 di Engkilili dan 1,400 di Batang Ai.

 ??  ?? BERSATU: Dr Rayong (duduk, tiga kiri) bersama Yap dan semua ahli Jawatankua­sa Pemuda Pusat UPP merakamkan gambar kenangan pada sidang media di Ibu Pejabat UPP di Kuching, semalam.
BERSATU: Dr Rayong (duduk, tiga kiri) bersama Yap dan semua ahli Jawatankua­sa Pemuda Pusat UPP merakamkan gambar kenangan pada sidang media di Ibu Pejabat UPP di Kuching, semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia