Utusan Borneo (Sarawak)

Bachelor of Malaysia, Miss Grand Sarawak 2018 di Sibu 27-31 Mac

-

SIBU: Bachelor of Malaysia (BOM) Organizati­on dengan kerjasama Sarawak Paperbeads akan menganjurk­an Bachelor of Malaysia 2018 dan Miss Grand Sarawak 2018 di Sibu bermula 27 hingga 31 Mac ini.

Presiden BOM Organizati­on, Apohrozy Ezrie Eallie berkata seramai 24 finalis dari seluruh Malaysia bakal berentap merebut gelaran Bachelor of Malaysia 2018.

“Manakala 24 finalis untuk Miss Grand Sarawak 2018 mewakili 12 bahagian di Sarawak,” katanya pada sidang media di sini, semalam.

Menurut Apohrozy, finalis akan melalui beberapa program seperti kelas pembanguna­n diri, cabaran sesi bergambar, kecergasan, lawatan amal dan pertanding­an pengucapan.

“Finalis tiba di Sibu pada 27 Mac dan mengambil bahagian dalam sesi fotografi, lawatan amal ke wad kanakkanak Hospital Sibu pada 29 Mac ini.

“Manakala malam kemuncak bakal berlangsun­g pada 31 Mac menyaksika­n finalis berentap merebut gelaran Bachelor of Malaysia 2018 dan Miss Grand Sarawak 2018,” ujarnya.

Apohrozy berkata, malam kemuncak Bachelor of Malaysia 2018 dan Miss Grand Sarawak 2018 diadakan di RH Hotel Sibu pada 31 Mac.

“Malam kemuncak disempurna­kan oleh Ketua Barisan Nasional ( BN) Parlimen Sibu, Robert Lau turut dijangka hadir Pengerusi Majlis Dearah Luar Bandar Sibu (MDLBS), Sempurai Petrus Ngelai,” jelasnya.

Apohrozy berkata, mereka turut menjemput Pengarah Kebangsaan Miss Grand Malaysia, Jude Benjamin dan Santhawan Boonratana serta Miss Grand Malaysia 2017, Sanjeda John.

Pada majlis sama, Apohrozy mewakili BOM Organizati­on menyampaik­an sumbangan RM1,250 kepada Parti Rakyat Bersatu Sarawak ( SUPP) Bawang Assan.

Menurutnya, sumbangan itu hasil kutipan derma lima peratus jualan tiket Bachelor of Malaysia 2018 dan Miss Grand Sarawak 2018 untuk tabung derma ‘ Wings of Love’.

“Sumbangan ini berjaya dikutip sepanjang penjualan tiket yang bermula 12 Februari hingga 17 Mac.

“Kita berharap sumbangan sedikit sebanyak dapat meringanka­n beban mangsa- mangsa banjir,” katanya.

 ??  ?? SUMBANGAN: Apohrozy (tujuh kanan) menyampaik­an sumbangan kepada Ketua Pemuda SUPP Bawang Assan, Elson Tie (enam kiri) sambil disaksikan oleh jawatankua­sa dan wakil penaja Bachelor of Malaysia 2018 dan Miss Grand Sarawak 2018.
SUMBANGAN: Apohrozy (tujuh kanan) menyampaik­an sumbangan kepada Ketua Pemuda SUPP Bawang Assan, Elson Tie (enam kiri) sambil disaksikan oleh jawatankua­sa dan wakil penaja Bachelor of Malaysia 2018 dan Miss Grand Sarawak 2018.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia