Utusan Borneo (Sarawak)

Fazura hargai peminat dengan ‘showcase’ istimewa

- — Gambar Bernama

KUALA LUMPUR: ‘Konsert Hora Horey Didi & Friends’, konsert animasi pertama di layar perak baru-baru ini melakar sejarah apabila berjaya mencatatka­n rekod pecah panggung selepas 10 hari ditayangka­n di pawagampaw­agam terpilih seluruh negara.

Dengan kutipan melebihi RM1.4 juta, ‘Konsert Hora Horey Didi & Friends’ disenaraik­an sebagai salah sebuah filem di bawah kategori ‘Top 5’ paling laris semasa dua hari pertama penayangan, sebaris dengan filem-filem ‘box office’ lain seperti ‘Tomb Raider’, ‘KL Special Force’, ‘Black Panther’ dan ‘A Wrinkle in Time’.

Terdahulu, ‘Konsert Hora Horey Didi & Friends’ membuka tirai pada 10 Mac lalu dengan 34 buah pawagam TGV Cinemas di seluruh negara, termasuk di The Mall, Brunei.

Minggu kedua penayangan ‘Konsert Hora Horey Didi & Friends’ menyaksika­n pertambaha­n 27 lagi pawagam termasuk GSC, MM Cineplex dan MM2, menjadikan­nya sebanyak 61 buah pawagam di seluruh Malaysia dan Brunei.

‘Konsert Hora Horey Didi & Friends’ menyaksika­n penglibata­n ikon negara yang cukup unggul lagi disegani dalam industri hiburan tanah air, Dato’ Sri Siti Nurhaliza yang mana beliau mendendang­kan lagu bertajuk ‘Oh Nana’.

Turut membuat penampilan istimewa adalah penyanyi lelaki popular negara, Tomok yang mempersemb­ahkan lagu ‘Tayar Bas’.

Penonton akan dihiburkan selama 80 minit dengan KUALA LUMPUR: “Sungguh terkejut, dan apa yang saya doa pada Allah tu, Allah bagi lebih banyak lagi, jadi bersyukurl­ah,” kata pelakon dan penyanyi Fazura.

“Terima kasih kepada peminat saya yang datang, kamu semua adalah keluarga saya. Susah senang kita samasama dan saya hargai anda yang datang dari jauh, saya sangat hargai,” katanya pada showcase ‘One Music Live Session: Fazura’ di Hotel Le Meridien Kuala Lumpur baru-baru ini.

“Saya harap peminat semua seronok dengan persembaha­n saya, terima kasih kerana sanggup luangkan hari anda untuk showcase ini,” tambahnya.

Dalam majlis berkenaan, Fazura atau nama penuhnya Nur Fazura Sharifuddi­n menyampaik­an sembilan buah lagu daripada albumnya yang dilancarka­n sejak 3 Nov lalu termasuk lagu ‘Sayang Diri Mu’, ‘Lalu’, ‘Bisa Apa’ dan ‘Bangun’.

Antara rakan artis yang berduet dengannya termasuk suaminya Fattah Amin menerusi lagu ‘Cinderella’ dan Aizat persembaha­n 30 buah lagu di mana 17 daripadany­a merupakan lagu baharu, tujuh buah lagu hit yang telah melonjakka­n jenama Didi & Friends dan enam buah lagu yang telah diberi nafas baharu.

Bagi pengalaman tontonan yang lebih santai, semua pawagam TGV yang menayangka­n ‘Konsert Hora Horey Didi & Friends’ mempunyai set mesra kanak-kanak atau ‘Family Friendly’ di mana efek pencahayaa­n yang digunakan adalah lebih terang (bagi menarik perhatian kanak-kanak), mempunyai kemudahan menukar lampin bayi dan memberi kebebasan kepada penonton cilik untuk bergerak aktif (menari dan menyanyi) semasa menonton konsert.

Untuk mendapatka­n maklumat lanjut mengenai ‘Konsert Hora Horey Didi & Friends’, sila layari www.facebook.com/ didiandfri­ends PERSEMBAHA­N ISTIMEWA: Fattah Amin turut muncul mengejutka­n peminat #Fattzura melalui lagu duetnya ‘Cinderella’ bersama Fazura pada showcase ‘One Music Live Session: Fazura’ di Hotel Le Meridien Kuala Lumpur. Amdan dengan lagu ‘Cinta Langka’. SECARA LANGSUNG

“Showcase hari ini selain saya nak menyanyi secara langsung kepada peminat-peminat saya yang memang sebelum ini dah beli album tapi tidak pernah mendengar saya menyanyi depan-depan.

“Jadi hari ini saya nak menghargai mereka dan mendengar mereka menyanyi bersama, itu merupakan hadiah yang sangat berharga untuk saya,” kata Fazura.

Ternyata terkejut dengan jualan album pertamanya yang mencecah lebih 6,000 salinan dan lebih 5 juta kali ‘streaming’, pihaknya juga sedang bekerja keras menyediaka­n bahan untuk album kedua pula.

“Untuk album kedua saya sudah pun berkolabor­asi dengan Anggun, saya juga ada menyapa Aizat Amdan untuk menulis lirik lagu terbaru saya.

“Malah saya juga berharap dapat menulis sendiri lirik lagu bagi album yang kedua nanti,” katanya.

Bagaimanap­un, pihaknya kini sedang fokus mempromosi­kan album yang pertamanya terlebih dahulu.

“Jadi selepas ini, saya juga berharap dapat membuat persembaha­n di luar pula termasuk Pahang, Pulau Pinang dan Johor selain daripada Kuala Lumpur bagi mempromosi­kn album ini,” tambahnya. — Bernama Menarik di Judul: Bahasa: Sarikata: Klasifikas­i: Tarikh Tayangan: Genre: Durasi: Pengedar: Pelakon: Pacific Rim: Uprising Inggeris Melayu / Cina P13 22 Mac 2018 Aksi 1 Jam 51 Minit Pengarah: Format: Sipnosis ~ Judul: Bahasa: Sarikata: Klasifikas­i: Tarikh Tayangan: Genre: Durasi: Pengedar: Pelakon: Pengarah: Format: Hantu Wangan Melayu - P13 22 Mac 2018 Komedi / Seram 1 Jam 30 Minit Aifa Motion Pictures Achey, Nur Risteena, Ruminah Sidek Ahmad Idham 2D Sipnosis ~

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia