Utusan Borneo (Sarawak)

Tiga lagi penduduk terima kerusi roda daripada Talib

-

BINTULU: Tiga lagi penduduk tidak berupaya untuk bergerak menerima kerusi roda daripada Menteri di Pejabat Ketua Menteri (Integriti dan Ombudsman) merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jepak Datuk Talib Zulpilip.

Sumbangan itu disampaika­n oleh Skuad Prihatin Berkhidmat Berbakti (PBB) di kediaman penduduk terbabit di tiga kampung berasingan di sini semalam.

Penerima terbabit ialah Hazimah Mamat dari Kampung Baru, Rahani Dara@ Tagan Yunus ( Kampung Assyakirin) dan Hasli Samat (Rancangan Perumahan Rakyat Sebiew).

Kesemua sumbangan itu disampaika­n oleh ahli-ahli skuad terdiri daripada Kiprawi Bujeng, Samad Basar, Awang Hamdan Awang Lai, Rabiah Kameri dan Hasnah Sepawi.

Pengerusi Skuad PBB Kairulniez­a Waynie berkata, ahli-ahli skuad yang prihatin akan berusaha untuk membantu dan menyampaik­an bantuan kepada masyarakat yang memerlukan di bahagian ini tanpa mengira masa.

“Sumbangan itu diharap akan mendekatka­n ahli-ahli skuad dengan masyarakat setempat sekali gus meringanka­n beban golongan yang memerlukan,” ujarnya di sini semalam.

Penerima bantuan berupa tongkat pula ialah Temah Serudin dari Kampung Sebiew di sini.

Kebanyakan permohonan untuk mendapatka­n kerusi roda daripada penduduk yang memerlukan dimaklumka­n terus kepada ahli-ahli skuad terbabit dan bantuan akan diserahkan dengan segera kepada para penerima.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia