Utusan Borneo (Sarawak)

Chong Wei dijangka berdepan pemain India di pentas final

-

GOLD COAST: Jaguh badminton negara, Datuk Lee Chong Wei mendapat ‘bye’ pada pusingan pertama dan dijangka bertemu pilihan utama dari India, K.Srikanth pada perlawanan akhir acara badminton perseorang­an lelaki Sukan Komanwel 2018 di Gold Coast, Australia.

Walaupun mendapat laluan mudah namun Chong Wei yang diletakkan selaku pilihan kedua perlu fokus satu demi satu perlawanan terlebih dulu sebelum melangkah ke separuh akhir dan kemungkina­n berdepan HS Prannoy (India) yang merupakan pemain pilihan ketiga kejohanan.

Perseorang­an wanita, Sonia Cheah dijangka berdepan laluan sukar apabila bakal ditentang Grace Chua Hui Zhen dari Singapura di pusingan ketiga dan kemungkina­n menentang pemenang pingat emas empat tahun lalu, Michelle Li dari Kanada.

Bagi acara beregu lelaki pula, Goh V Shem- Tan Wee Kiong yang merupakan pilihan utama, dijangka menerima cabaran sebenar pada pusingan separuh akhir apabila kemungkina­n berdepan pasangan England, Marcus Ellis-Chris Langridge.

Turut beraksi dalam acara beregu lelaki ialah Chan Peng Soon-Goh Soon Huat.

Beregu wanita Vivian Hoo-Chow Mei Kuan yang baharu digandingk­an bakal berdepan pilihan keempat, Chloe Birch- Jessica Pugh dari England di suku akhir.

Gandingan tersebut turut mempamerka­n aksi cemerlang apabila layak ke final beregu wanita pada kejohanan Cabaran Antarabang­sa Vietnam di Hanoi pada minggu lepas. — Bernama

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia