Utusan Borneo (Sarawak)

Misi buru kemenangan tercapai, Sarawak benam MISC-MIFA 1-0

-

KUCHING: Misi memburu kemenangan Sarawak tercapai apabila menundukka­n MISC- MIFA dengan 1- 0 pada saingan Liga Perdana 2018 di Stadium Negeri, Petra Jaya di sini semalam.

Meskipun un menang tipis, namun mun ia sudah memadai madai untuk skuad uad Bujang Sennang meraih h mata pe- nuh.

Ternyata kelebi- h a n b e - raksi di laaman sendiri iri dimanfaatk­an tkan sepenuhnya ya oleh Sarawak untuk k mencipta kemenangan.

Pengendali Sarawak, Ian Andrew Gillan ketika ditemui berpuas hati dengan persembaha­n pasukannya.

“Kami berhak menang, selepas apa yang kami lakukan sebelum ini dengan persiapan yang dirancang. Semua pemain bekerja keras untuk perlawanan ini selepas berehat panjang. Saya harap momentum ini dapat diteruskan,” katanya ketika ditemui selepas tamat perlawanan semalam. Tuan rumah bermula garang di awal babak pertama sebaik p perlawanan dimulak dimulakan. Ba Bagaimanap­u pun, keduad dua pasuk kan memp a m e r - kan aksi seimbang berbalas serangan. U s a h a S a r a w a k mem memburu gol terhas terhasil apabila penyerang import, Bobby Gonzales meledakkan jaringan tunggal pada minit ke- 41 untuk mendahului 1- 0. Tersentak dengan jarigan itu, pasukan pelawat cuba mengatur gerakan untuk menyamakan kedudukan namun benteng pertahanan Sarawak kental bertahan.

Beberapa percubaan bahaya daripada skuad bimbingan K Devan ke arah pintu gol Sarawak berjaya diselamatk­an.

Dengan kemenangan itu membolehka­n Sarawak kini mengumpul 11 mata selepas mengharung­i enam perlawanan.

Skuad Bujang Senang dijadualka­n menentang UiTM FC di Stadium Negeri pada 14 April ini.

 ??  ??
 ??  ?? IAN ANDREW GILLAN
IAN ANDREW GILLAN

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia