Utusan Borneo (Sarawak)

Menteri besar, ketua menteri bertemu Perdana Menteri

-

PUTRAJAYA: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengadakan pertemuan bersama menteri besar dan ketua menteri berkaitan Pilihan Raya Umum Ke- 14 ( PRU14) di Seri Perdana di sini semalam.

Antara yang kelihatan ialah Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin, Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Idris Haron dan Menteri Besar Negeri Sembilan Datuk Seri Mohamad Hasan.

Kenderaan yang membawa Mohamed Khaled dan Idris masing-masing dilihat meninggalk­an pekarangan Seri Perdana pada jam 11.37 pagi dan 11.38 pagi.

Cubaan sekumpulan media untuk mendapat ulasan daripada dua pemimpin berkenaan mengenai pertemuan bersama Najib yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) bagaimanap­un tidak berjaya.

Idris sempat menurunkan tingkap dan memberi salam dan melambai kepada kumpulan media yang telah menunggu di kawasan Seri Perdana sejak pagi lagi.

Mengulas pertemuann­ya bersama Najib kepada kumpulan media yang mengerumun­i kenderaann­ya ketika meninggalk­an pekarangan Seri Perdana pada kira-kira 12.30 tengah hari, Mohamad berkata perbincang­an tersebut untuk mengatur strategi PRU14 di Negeri Sembilan berjalan baik.

“Selesai dah rasanya,” kata Mohamad mengenai perbincang­an berkenaan.

Ditanya mengenai hasil perbincang­an bagi memuktamad­kan calon BN di Negeri Sembilan, Mohamad berkata: “Ok. Alhamdulil­lah. Kita berunding, ada setuju ada tak setuju.”

Mengenai persediaan dan keyakinan mempertaha­nkan BN di Negeri Sembilan, beliau berkata: “Insya-Allah. Kita kena kerja kuatlah.”

Mohamad berkata beliau juga akan mempertaha­nkan kerusi Dewan Undangan Negeri Rantau pada PRU14 nanti. — Bernama

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia