Utusan Borneo (Sarawak)

PBM terkilan tindakan pengurusan LBR benar guna padang sekolah

-

MIRI: Persatuan Bola Sepak Miri (PBM) terkilan dengan tindakan pengurusan Liga Bola Sepak Rakyat (LBR) 2017-2018 yang membenarka­n penggunaan padang sekolah sebagai gelanggang kejohanan.

Presidenny­a, Mohd Saif Jubaidi berkata perlawanan suku akhir kedua antara Miri menentang Rantau Panjang Kelantan sepatutnya diadakan di padang lebih berkualiti.

“Kita di Sarawak diarahkan mengikut peraturan dan garis panduan dikeluarka­n LBR namun apabila kita bertandang ke tempat lawan perkara sebaliknya berlaku,” katanya di sini semalam.

Saif merujuk pertukaran gelanggang saat-saat akhir Stadium Pasir Mas Kelantan ke padang sekolah SMK Panglima Raja Lemal pada Sabtu lalu.

“Kejohanan itu seolah-olah setaraf dengan kejohanan bola sepak sekolah dan kita amat terkilan dengan tindakan sedemikian,” katanya.

Tegasnya, sebagai kejohanan berprestij peringkat kebangsaan dan dikelolaka­n Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) perkara ini tidak seharusnya berlaku.

“Bagaimanap­un, kita harus menerima setiap keputusan dengan hati terbuka dan bersedia menghadapi kejohanan lain pada masa akan datang,” ujarnya.

Menurutnya, Miri FA bagaimanap­un berjaya mengisi slot ke Liga FAM tahun depan dan pihaknya akan berbincang mengenai perkara itu lebih lanjut.

“Meskipun kita kandas pada peringkat suku akhir kedua namun Miri FA berjaya mengisi slot ke Liga FAM tahun depan,” jelasnya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia