Utusan Borneo (Sarawak)

Pembahagi jalan baharu di Luak sulitkan penduduk

-

MIRI: Ramai penduduk di kawasan Luak dan kawasan perumahan Golden Park mengadu mengalami kesukaran hendak keluar membeli barang keperluan harian gara- gara pembahagi jalan yang baharu dibina sepanjang jalan menuju ke Luak.

Pesuruhjay­a PAS Sarawak merangkap Yang Dipertua PAS Miri Jofri Jaraiee berkata, jalan yang lebar menjadi sempit gara-gara pembahagi jalan tersebut.

“Sepatutnya pembahagi jalan tersebut tidak perlu dibina di sepanjang jalan ke Luak.

“Mereka yang tinggal di sepanjang jalan itu terpaksa berpusing jauh untuk membeli barang keperluan di kedai berdekatan,” tegasnya.

Beliau menggesa Majlis Bandaraya Miri ( MBM) dapat membuka sedikit laluan untuk memudahkan pengguna pergi ke destinasi dengan mudah dan selamat. SIBU: Ketua Wanita Parti Tindakan Demokratik (DAP) Negeri Irene Chang menyeru rakyat Sarawak yang bekerja atau tinggal di luar Sarawak agar pulang dan menunaikan tanggungja­wab mengundi pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) ini.

Beliau berkata, PRU14 adalah peluang terbaik untuk rakyat menentukan kerajaan demi masa depan negara.

“Oleh itu, saya menyeru se- mua warga Sarawak yang bekerja dan tinggal di luar Sarawak untuk memainkan peranan mereka dalam PRU14 ini.

“Buatlah perancanga­n awal untuk balik mengundi,” katanya pada sidang media di sini, kelmarin.

Hadir sama ialah Timbalan Pengerusi DAP Negeri David Wong, penyandang kerusi Parlimen Lanang Alice Lau dan penyandang kerusi Parlimen Sibu Oscar Ling.

 ??  ?? MENYUSAHKA­N: Pembahagi jalan dibina sepanjang jalan menuju ke Luak menimbulka­n keluhan pengguna.
MENYUSAHKA­N: Pembahagi jalan dibina sepanjang jalan menuju ke Luak menimbulka­n keluhan pengguna.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia