Utusan Borneo (Sarawak)

Harapan Neymar beraksi bersama Brazil di Piala Dunia kelihatan cerah

-

SAO PAULO, Brazil: Bintang bola sepak antarabang­sa Brazil, Neymar berkata beliau tidak akan bermain sehingga sekurang- kurangnya pada minggu kedua bulan Mei, apabila dijadual menjalani pemeriksaa­n perubatan terakhir ekoran pembedahan di bahagian kakinya.

“Ia bukan tarikh tetap. Saya masih mempunyai pemeriksaa­n akhir, jika saya tidak silap ia pada 17 Mei,” kata penyerang kelab Paris Saint Germain ( PSG) itu ketika memberitah­u satu sidang media di Sao Paulo.

“Saya akan dibenarkan untuk bermain. Selepas itu kita lihat, ia bergantung kepada keadaan, kepada pemeriksaa­n aa sete seterusnya us ya tetapi sekarang arang ia belum diputuskan,” utuskan,” kata beliau. u.

Ketika i ini, n i , ia menyebabka­n kan Neymar mengejar gejar masa untuk kembali mbali beraksi bersama sama PSG dengan perlawanan terakhir PSG SG musim ini ialah menentang entang Caen pada 19 Mei.

Bagaimanap­un, napun, prospek b e l i a u u n t u k b e r a k s i b e r s a m a Brazil kelihatan cerah kerana Piala Dunia 2018 bermula dari 14 Jun hingga 15 Julai. “Saya be berharap ha saya tidak meno menonton Piala Dunia menerusi TV,” kata Neymar berseloroh berseloroh. “Saya m mempunyai cukup ma masa untuk membuat persediaan,” kata be beliau. Dengan te tempoh rehat wajib se selepas pulih, Neymar menambah; “Saya akan tiba dengan lebih bagus dari sebelum ini.” N e y - mar, 26, patah tulang tapak kaki pada perlawanan Ligue 1 menentang Marseille, 25 Februari lepas dan kembali ke tanahairny­a untuk menjalani pembedahan dan pemulihan.

Doktor pasukan kebangsaan Brazil, Rodrigo Lasmar, yang melakukan pembedahan pada 3 Mac dan kemudian menganggar­kan Neymar perlu berehat selama “dua atau tiga bulan”.

Ketika ketiadaann­ya, PSG disingkirk­an dari pusingan kedua Liga Juara- Juara oleh Real Madrid.

Brazil memburu kejuaraan dunia yang keenam dan turut menentang Costa Rica dan Serbia pada pusingan pertama Piala Dunia 2018 di Rusia. — AFP

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia