Utusan Borneo (Sarawak)

Pergerakan perlahan bahagian tengah rencat persembaha­n Pahang

-

KUANTAN: Pergerakan bahagian tengah skuad Pahang yang agak perlahan dalam mengumpan jentera serangan menjadi punca pasukan itu gagal untuk menokok jaringan bagi meraih kemenangan di halaman sendiri di Stadium Darul Makmur, di sini malam kelmarin.

Ketua Jurulatih Pahang, Dollah Salleh berkata persembaha­n anak- anak buahnya ketika bertemu Kedah dilihat agak ber- beza berbanding beberapa perlawanan terdahulu yang menyaksika­n skuad Tok Gajah beraksi secara pantas dalam menggempur kubu lawan.

“Pada babak pertama kita bagaikan serba tidak menjadi dan terlalu banyak ikut rentak Kedah dengan membiarkan mereka mengawal bahagian tengah.

“Kita berjaya menjaringk­an gol awal dan cuba bangkit pada separuh masa kedua untuk mendahului tetapi gol kedua Kedah dah telah mengganggu rentak ntak permainan Pahang sehhingga keputusan terikat t 2- 2.

“Saya perhatikan pemain tengah kita terlalu mengharapk­an bahagian penyerang melakukan sesuatu dan bantuan mereka dari tengah agak lambat... selama ini cepat t seperti aksi bertemu Tererengga­nu,” katanya kepada ada pemberita selepas perlawa- wa- na Dollah berkata bernan tamat. da dasarkan persembaha­n a anak buahnya, beliau terpaksa berpuas hati apabila memperoleh­i satu mata setelah menerima saingan sengit daripada pihak lawan. “Keputusan ini agak m mengecewak­an apabila te terlepas tiga mata sebab kit kita memang mengharapk­an kemenangan agar tidak terti tertinggal jauh dengan pen- dahulu Liga Super, Johor Darul Ta’zim ( JDT).

“Nasib baik Kedah tidak menang kerana mereka beraksi dengan baik... bagi saya dengan persembaha­n kita malam ini satu mata itu sudah memadai,” katanya.

Sementara itu, Penolong Ketua Jurulatih Kedah, Azzmi Ab Aziz berkata pasukannya sudah bermain dengan berdisipli­n di tempat lawan sehingga mampu mengikat Pahang yang kini berada pada tahap terbaik.

“Saya rasa semua pemain sudah mengikuti arahan sebagaiman­a yang dirancang di atas padang... mereka telah curahkan lebih daripada apa yang diharapkan dan sentiasa memberikan tekanan kepada Pahang.

“Keputusan seri ini agak mengecewak­an tetapi satu mata di tempat lawan adalah amat berharga buat kami,” katanya. — Bernama

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia