Utusan Borneo (Sarawak)

Press Metal Bintulu hulur sumbangan kepada Balai Polis Tanjung Kidurong

-

PRESS Metal Bintulu (PMB) Sdn Bhd menyampaik­an sumbangan kepada Balai Polis Tanjung Kidurong di Bintulu, kelmarin.

Antara sumbangan diberikan ialah dua unit pendingin hawa, dua unit kerusi eksekutif, sepuluh unit kerusi pejabat dan satu unit kabinet bertingkat berkunci.

PMB diketuai Timbalan Pengurus Besarnya, Dr Siew Eng Fui manakala wakil penerima Polis Diraja Malaysia (PDRM) diwakili Ketua Polis Daerah Bintulu, Superinten­den Zulkipli Suhaili. Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Bintulu melahirkan penghargaa­n serta terima kasih kepada PMB kerana memberi sumbangan kepada Balai Polis Tanjung Kidurong.

Sumbangan itu merupakan Program Tanggungja­wab Sosial Korporat PMB kepada komuniti setempat iaitu hab pelaksanaa­n Projek Tenaga Boleh Diperbahar­ui Sarawak (SCORE).

Ini merupakan antara usaha berterusan PMB bagi membantu organisasi serta komuniti setempat dari semasa ke semasa. AHLI Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batu Kitang Lo Khere Chiang mengadakan pertemuan bersama Jabatan Pendidikan Negeri untuk membantu graduan pendidikan Universiti Tun Razak (UNITAR) yang masih belum diberi peluang dalam profesion mereka.

Menurut Lo, beliau akan mengadakan pertemuan bersama jabatan selepas pilihan raya umum nanti untuk menyuaraka­n rintihan graduan-graduan berkenaan yang kini ada antara mereka masih tidak bekerja.

“Walaupun saya bukan dalam apa-apa jawatan pendidikan tetapi apabila saya melihat isu ini khasnya melibatkan belia kita saya prihatin dan akan berusaha melakukan yang terbaik.

“Selepas pilihan raya ini saya akan membuat temu janji bersama semasa acara ramah tamah ini berlangsun­g jualan tiket VIP masih diteruskan.

Selain bertemu peminat, Vida turut merasmikan Karnival Jualan Mega Pamoga di mana orang ramai sempat mengambil Jabatan Pendidikan Negeri untuk mengetenga­hkan isu graduan ini kepada mereka,” katanya dalam satu sidang media yang dihadiri wakil Graduan Pendidikan UNITAR, Sablos Selamat di Kuching, Ahad.

Menurut Lo, isu berkenaan harus diambil kira kerana belia peluang membeli produk Pamoga pada harga promosi.

Selain itu juga, majlis dimeriahka­n dengan cabutan bertuah sepanjang karnival dengan pengunjung bertuah memenangi pelbagai hadiah terkumpul bernilai RM10,000.

MyOnlineSh­opes merupakan stokis rangkaian produk Vida merupakan lapisan masyarakat yang penting menyumbang kepada negeri atau negara.

Tambahnya beliau tidak mahu golongan belia berasa tiada harapan dengan kerajaan jika dibiarkan begitu sahaja.

Sementara itu kira-kira 50 daripada graduan pendidikan turut hadir Beauty di Sarawak yang mempunyai tiga cawangan premis di Miri iaitu di Permaisuri Imperial City Mall, Emart Tudan dan Myy Mall Lutong.

Pendaftara­n untuk ejen kini dibuka kepada sesiapa yang berminat untuk berniaga dan menambahka­n pendapatan.

Produk Pamoga boleh didapati di semua pada sidang media itu untuk tujuan perjumpaan dan menarik perhatian daripada pihak berkaitan mengenai masalah dihadapi mereka.

Kebanyakan daripada graduan pendidikan itu mengkhusus dalam bidang kaunseling, selain Matematik, Ekonomi, Perdaganga­n serta TESL. rangkaian premis MyOnlineSh­opes.

Sebarang pertanyaan boleh menghubung­i terus talian hotline 0108408600.

Untuk sebarang perkembang­an atau promosi terkini orang ramai boleh mengikuti di laman Facebook dan Instagram myonlinesh­opes atau melayari web: www. myonlinesh­opes.my.

 ??  ?? SUMBANGAN: Zulkipli (duduk, tengah) bersama wakil PMB dan PDRM pada majlis penyampaia­n sumbangan kelmarin.
SUMBANGAN: Zulkipli (duduk, tengah) bersama wakil PMB dan PDRM pada majlis penyampaia­n sumbangan kelmarin.
 ??  ?? AKAN DIBANTU: Lo (dua kanan) mendengar luahan daripada graduan pendidikan UNITAR yang hadir pada sidang media.
AKAN DIBANTU: Lo (dua kanan) mendengar luahan daripada graduan pendidikan UNITAR yang hadir pada sidang media.
 ??  ?? MENGUJAKAN: Orang ramai bertemu Vida pada majlis ramah mesra dan Karnival Jualan Mega Pamoga di Emart Tudan, Miri.
MENGUJAKAN: Orang ramai bertemu Vida pada majlis ramah mesra dan Karnival Jualan Mega Pamoga di Emart Tudan, Miri.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia