Utusan Borneo (Sarawak)

Patuhi undang-undang menjelang pasca PRU14

-

KUALA LUMPUR: Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengingkat­kan semua penyokong parti politik yang bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) tidak melanggar undang-undang menjelang pasca PRU14.

Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Seri Mazlan Lazim berkata kerjasama daripada semua parti politik amat dihargai untuk memastikan keselamata­n dan ketenteram­an awam di Kuala Lumpur dan Putrajaya terjamin.

“Polis Kuala Lumpur ingin mengucapka­n terima kasih kepada penyokong parti- parti politik dan orang ramai yang mematuhi arahan serta memberikan kerjasama baik kepada polis.

“Selain itu, kami juga mengharapk­an kerjasama yang baik dari penyokong parti-parti politik dan orang ramai ini berterusan sehinggala­h pasca PRU14 dalam memastikan keselamata­n dan ketenteram­an awam di Kuala Lumpur terjamin,” katanya dalam kenyataan di sini semalam.

Mazlan berkata polis tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan tegas kepada mana-mana pihak yang cuba mencetuska­n provokasi, menggangu-gugat ketenteram­an awam dan melanggar undang-undang yang sedia ada.

Dalam pada itu katanya, proses mengundi di 225 pusat mengundi dalam kawasan Wilayah Persekutua­n Kuala Lumpur dan Putrajaya berjalan dengan aman dan terkawal sehingga jam 5 petang semalam.

Menurutnya, seramai 5,275 pegawai dan anggota polis termasuk penguat kuasa Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) mengawal tahap keselamata­n di semua pusat mengundi seawal jam 4 pagi. — Bernama

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia