Utusan Borneo (Sarawak)

Bazar Ramadan Swinburne kembali lagi, 21-23 Mei ini

-

KUCHING: Berikutan kejayaan Bazar Ramadan Swinburne pada tahun lepas, Swinburne University of Technology Kampus Sarawak (Swinburne Sarawak) sekali lagi akan menganjurk­an Bazar Ramadan Swinburne bermula 21 hingga 23 Mei di kampusnya di sini.

Menurut kenyataan akhbarnya semalam, ia dibuka dari jam 4 petang hingga 8 malam setiap hari, kakitangan dan pelajar universiti serta orang ramai dijemput datang untuk membeli dan menikmati juadah makanan dan minuman tempatan serta antarabang­sa yang dijual.

Antara lain ia adalah bagi menyokong perniagaan tempatan yang menjual barangan seperti kraf tangan dan perhiasan.

Lebih daripada 20 penjaja dan pengusaha trak makanan dijangka menyertai acara itu termasuk Thirst Company, B. Z. M. Z. Saudara- saudara, Hombre Burger, Rosa Dayut Enterprise, Hanie Makes & Bake, Marik oleh Entayang, Teh Susu ERV, Digi Telecommun­ication dan Flint & Steel.

Bazar tersebut bakal dirasmikan oleh Menteri Kebajikan, Kesejahter­aan Komuniti, Wanita, Keluarga dan Pembanguna­n Kanak-Kanak Dato Sri Fatimah Abdullah pada 21 Mei ini.

Penghuni daripada Pertubuhan Kebajikan Baiturrahm­ah juga telah dijemput untuk menyertai Majlis Berbuka Puasa yang akan dihadiri Fatimah bersama pihak majlis universiti, lembaga pengarah dan ahli-ahli kumpulan eksekutif Swinburne.

Tahun lepas, bazar tersebut berjaya menarik lebih 1,500 pengunjung selama tiga hari penganjura­n.

Menerusiny­a, pihak Swinburne berjaya mengumpul dana sebanyak RM3,000 yang disumbangk­an kepada tiga badan amal di sini.

Penyertaan penjaja kecil adalah bebas dan wang deposit RM100 sebagai yuran komitmen akan dikembalik­an semula tetapi peserta daripada kalangan penjaja digalak menderma sejumlah minimum daripada jualan mereka untuk disumbangk­an kepada mereka yang memerlukan.

Menurut Pengarah Pemasaran dan Pengambila­n Pelajar Jagdish Singh, pihak universiti dengan sukacitany­a menjadi tuan rumah acara kedua kali, tahun ini selepas mendapat sokongan luar biasa daripada masyarakat dan rakan peserta tahun lepas.

“Sebagai sebuah kampus di dalam bandar dengan ruang legar terbuka yang luas amat sesuai untuk acara ini, matlamat kami adalah untuk membuka pintu kepada orang ramai berkongsi pengalaman mereka,” kata Jagdish.

Pengunjung yang datang ke kampus akan mendapat tempat letak kereta percuma serta bungkusan kurma yang telah dibungkus.

Bilik solat juga boleh didapati di kampus untuk mereka yang ingin solat sebelum atau selepas berbuka puasa.

Penjaja yang berminat boleh menghantar e- mel kepada Abdul Rahim Mohamad di abmohamad@ swinburne. edu. my atau hubungi beliau di 014-694 4906.

Untuk maklumat lanjut mengenai Swinburne Sarawak, layari laman web universiti ( www.swinburne.edu.my), laman Facebook (@swinburnes­arawak), Instagram (@ swinburnes­arawak), laman Twitter (@ Swinburne_Swk) atau saluran YouTube (Swinburne Sarawak).

 ??  ?? TAHNIAH: (Dari kiri) Ketua Jabatan HEP IPGKTAR Safiah Shain, Afdal, Hamsiah dan KUKP IPGKTAR Abu Bakar Sham Jamil.
TAHNIAH: (Dari kiri) Ketua Jabatan HEP IPGKTAR Safiah Shain, Afdal, Hamsiah dan KUKP IPGKTAR Abu Bakar Sham Jamil.
 ??  ?? TARIKAN: Tiga trak makanan yang mendapat sambutan hangat pada Bazar Ramadan Swinburne tahun lepas.
TARIKAN: Tiga trak makanan yang mendapat sambutan hangat pada Bazar Ramadan Swinburne tahun lepas.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia