Utusan Borneo (Sarawak)

Rakyat Malaysia dipelawa sertai Kempen Amal Raya Shell 2018

-

KUCHING: Shell mengundang seluruh rakyat Malaysia untuk membuat perubahan dalam kehidupan anak-anak kurang bernasib baik melalui Kempen Amal Raya Shell 2018.

Menurut kenyataan akhbarnya semalam, untuk tahun keempat penganjura­nnya, inisiatif itu telah dipanjangk­an tempoh selama sembilan hari.

“Kita menjalanka­nnya dengan setiap kutipan 2 sen (RM0.02) bagi setiap liter bahan api yang dipam dengan pembayaran melalui kad Mastercard.

“Pada 19 Mei, 26 Mei, 2 Jun dan 9 hingga 14 Jun ini, Shell akan mendermaka­n 1 sen (RM0.01) bagi setiap liter bahan api yang dipam di mana-mana stesen Shell di seluruh negara.

“Derma tambahan 1 sen (RM0.01) seliter akan dibuat melalui pembayaran pengguna yang menggunaka­n pembayaran melalui Master- card mereka.

“Misi Shell adalah untuk memberikan kehidupan yang lebih baik kepada semua rakyat Malaysia, dengan menawarkan petrol yang berkualiti tinggi dan memberi impak positif kepada komuniti di mana kami beroperasi,” kata Pengarah Urusan Shell Malaysia Trading Sdn Bhd dan Shell Timur Sdn Bhd Shairan Huzani Husain kelmarin.

Menurutnya, kanak-kanak merupakan masa depan negara, dan pihaknya percaya sokongan amat diperlukan bagi membantu kanak-kanak ini mencapai potensi penuh mereka.

Melalui sokongan yang diberikan oleh rakyat Malaysia selama tiga tahun yang lalu, pihaknya telah membuat perbezaan dalam kehidupan lebih daripada 5,200 kanak-kanak kurang bernasib baik.

Beliau menambah, tahun ini Mastercard juga telah memutuskan untuk menyertai program tersebut.

“Shell berbangga mempunyai Mastercard sebagai rakan eksklusif untuk Kempen Amal Shell Raya 2018.

“Kami yakin bahawa bersama-sama dengan pemandu Malaysia, kami dapat memperkasa lebih ramai kanak-kanak dan memberi mereka harapan untuk masa depan yang lebih cerah,” tambahnya.

Sementara itu, Pengurus Mastercard Malaysia dan Brunei, Perry Ong berkata kerjasama itu membolehka­n pihaknya menyumbang kembali kepada masyarakat sempena perayaan yang disambut segenap masyarakat di Malaysia.

“Di samping itu, pemegang kad juga boleh membuat sumbangan amal melalui Platform Derma Mastercard, platform digital yang membolehka­n orang mendermaka­n dengan mudah dan selamat.”

Kempen Amal Raya Shell memberi tumpuan kepada pembinaan kapasiti untuk kanak-kanak kurang bernasib baik sejak penubuhann­ya pada 2015.

Berkat kemurahan hati dan sokongan pengguna kenderaan di Malaysia, sumbangan tersebut telah membolehka­n organisasi amal membiayai program pendidikan, menaik taraf kemudahan, dan menaik taraf peralatan pejabat.

Tahun ini, dana itu akan disumbangk­an kepada tujuh organisasi kebajikan terpilih di seluruh negara iaitu Pergerakan Kalsom (Nationwide), Yayasan Chow Kit (Lembah Klang), Majlis Kebajikan Kanak-Kanak Malaysia (Pantai Timur, Utara, Selatan), Projek TRY (Menukar Belia Luar Bandar, Sabah), Pertubuhan Ibu Bapa Kanak-Pusat Latihan Belia Montfort (Sabah), dan HAUS (Sarawak).

Untuk maklumat lanjut dan butiran mengenai kempen, sila lawati laman sesawang www.shell.com.my/CSR.

 ??  ?? BERMAKNA: Jenny (10 kiri) bersama anak-anak yatim Kompleks Kebajikan Hamidah Miri diraikan pada Majlis Berbuka Puasa kelmarin.
BERMAKNA: Jenny (10 kiri) bersama anak-anak yatim Kompleks Kebajikan Hamidah Miri diraikan pada Majlis Berbuka Puasa kelmarin.
 ??  ?? SANTAI: Sebahagian tetamu berbuka puasa pada majlis anjuran IIC di Tebingan Kuching, malam kemarin.
SANTAI: Sebahagian tetamu berbuka puasa pada majlis anjuran IIC di Tebingan Kuching, malam kemarin.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia