Utusan Borneo (Sarawak)

Program kerohanian bentuk generasi muda berakhlak

-

KOTA SAMARAHAN: Program kerohanian amat digalakkan dalam membentuk generasi muda yang berakhlak dan bersahsiah tinggi.

Ahli Dewan Undangan Negeri ( ADUN) Tanjong Datu Datuk Amar Jamilah Anu berkata, program seumpama itu harus disokong masyarakat khasnya golongan muda.

Malah, katanya program penghayata­n Ramadan anjuran Pertubuhan Kebajikan Islam Malaysia (PERKIM) Cawangan Kota Samarahan setiap tahun itu merupakan antara usaha membentuk jati diri anak muda di kawasan tersebut.

“Kita amat menggalakk­an program kerohanian seperti ini dalam kita membentuk anak-anak muda yang mempunyai akhlak dan sahsiah diri yang tinggi.

“Tahniah kepada PERKIM Kota Samarahan atas usaha murni ini dan kita berharap program ini akan dapat kita anjurkan pada masa akan datang,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Penangguha­n Program Penghayata­n Ramadan dan Majlis Penyerahan Bantuan Raya PERKIM Cawangan Kota Samarahan di Dewan Suarah kota Samarahan di sini kelmarin.

“Semoga sumbangan ini menyemarak­kan lagi sambutan Hari Raya Aidilfitri,” tambah Jamilah.

Terdahulu, Ahli Parlimen Kota Samarahan Rubiah Wang yang juga timbalan pengerusi PERKIM Kota Samarahan berharap kerjasama semua pihak dalam menjayakan program itu dapat diteruskan pada masa akan datang.

Katanya kerjasama semua pihak terutama ibu bapa yang membenarka­n anak- anak mereka menyertai program itu amat dihargai.

 ??  ?? UNTUK ALBUM: Jamilah dan Rubiah ditemani ahli PERKIM lain merakam kenangan bersama peserta Program Penghayata­n Ramadan.
UNTUK ALBUM: Jamilah dan Rubiah ditemani ahli PERKIM lain merakam kenangan bersama peserta Program Penghayata­n Ramadan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia