Utusan Borneo (Sarawak)

Salah tiba saksi sesi latihan terakhir Mesir sebelum ke Rusia

-

KAHERAH, Mesir: Penyerang bintang, Mohamed Salah, tiba untuk sesi latihan Mesir di Kaherah Sabtu lepas, sebelum pasukan itu berlepas ke Rusia untuk Piala Dunia 2018 tetapi beliau tidak menyertai sebarang sesi, menurut agensi berita AFP.

Ribuan penyokong hadir untuk menyaksika­n sesi latihan terakhir Mesir sebelum berlepas ke Rusia, dengan sesi lewat itu berakhir sebelum pukul 10 malam waktu tempatan.

Walaupun dengan berpakaian sukan, Salah hanya berdiri di tengah padang dan berbual dengan kakitangan kejurulati­han pasukan sementara rakan-rakan s e p a - sukannya melakukan latihan. Mesir, juara tujuh kali Afrika, layak ke Piala Dunia buat kali ketiga dan yang pertama mereka sejak 1990.

Mereka akan memulakan kempen di Rusia pada 15 Jun menentang juara dua kali, Uruguay.

Salah tetap disenaraik­an ke dalam skuad Mesir walaupun men- galami kecederaan bahu semasa final Liga Juara-Juara bersama Liverpool, di mana ramai pemieminat bimbang ng beliau tidak akan dapat beraksi di Piala Dunia.

S e l e p a s menjaringk­an 44 gol dalam semua ua pertanding­an an untuk Liverpool pool pada musim ini selepas tiba ba dari AS Roma, ma, Salah adalah ah p e n t i n g kepada harapan Mesir di Rusia. Perse

k u - t u a n bola sepak Mesir berkata selepas kecederaan itu di mana Salah mungkin perlu bere- hat selama tiga minggu, bermakna beliau tidak akan dapat beraksi pada perla perlawanan pertam ma Kumpulan A menentang U r u g u a y tetapi mungkin dalam diturunkan m menentang R Rusia dan Arab Sau Saudi. D Doktor pasukan Mesir, Moham hamed Abou alEla Ela, memberitah tahu penyiaran ON Sport di ma mana mereka aka akan mengetahui tidak lama nanti bila Salah cergas untuk bermain dan sehingga bila dapat bermain di Rusia. “Kami tidak dapat memberitah­u anda selepas dua hari ini,” kata beliau, yang juga enggan memberikan perincian lanjut.” — AFP

 ??  ?? SALAH
SALAH

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia