Utusan Borneo (Sarawak)

Dua pemain senior bakal sertai B-23

-

KUALA LUMPUR: Dua pemain senior bakal dipanggil untuk memperkuat­kan skuad bola sepak kebangsaan Bawah 23 Tahun ( B- 23) bagi menghadapi temasya Sukan Asia 2018 di I n d o n e s i a , Ogos ini.

K e t u a j u r u l a t i h n e g a r a , D a t u k Ong Kim S w e e m e - m a k - l u m - k a n s e t i a p pasukan bertanding hanya dibenarkan membawa 20 pemain termasuk tiga pemain melebihi usia 23 tahun ke termasya ya sukan tersebut. Kim Swee ee sebelum ini me menyenye n a r a i k aa a n perancang g t e n g a h K e - d a h , Badd r o l B a - k h t i - ar, 30, 0, d a l a m s e n a r a i awal 27 272 pepe main pada sesi latihan pusat bermula semalam di Wisma Persatuan Bola Sepak Malaysia ( FAM), Kelana Jaya. “Saya hanya me- manggil dua pemain berkenaan pada latihan fasa akhir pada awal Ogos nanti sebelum memutuskan siapa yang akan bersama Baddrol ke Jakarta nanti.

“Saya ingin melihat terlebih dahulu posisi mana yang saya inginkan kerana Baddrol bukan sahaja j

boleh beraksi di ba-

hagian tengah ttetapiti tetapi di sayap sa ap kikirii kiri dan kanan dan ini memberi kelebihan kepada pasukan kita dan dua lagi pemain ini berkemungk­inan di bahagian tengah dan pertahanan,” katanya.

Kim Swee berkata demikian ketika ditemui pem- berita selepas hadir pada Karnival Moh Skor Segalanya Bola anjuran Media Prima Berhad di sini.

Dalam pada itu, katanya, beliau akan akan menggunaka­n masa yang singkat untuk membin membina skuad yang mantap wa walaupun sedar skuad kali in ini terdiri daripada pemain pep pelbagai peringkaat peringkat umur selain ttig tiga pemain seen senior. “Sayaa Saya tidak n a m - p a k b a n - y a k perubahan k ketara akan dilakukann dilakukan k kerana kita tahu latihaan latihan yang singkat menyebabkk­a menyebabka­n saya tidtidakk tidak mempunyai banyak masa untuk membina satu pasukan baharu,” katanya.

Acara bola sepak Sukan Asia 2018 akan berlangsun­g di enam stadium dari 14 Ogos sehingga 1 September ini. — Bernama

 ??  ?? KIM SWEE
KIM SWEE
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia