Utusan Borneo (Sarawak)

Pengurus dari Portugal itu mahu anak didiknya bersaing sepenuhnya kutip mata awal pada awal musim Liga Perdana

-

LOS ANGELES, Amerika Syarikat ( AS): Pengurus Manchester United, Jose Mourinho, memberi amaran kepada pemainnya di mana mereka harus bersaing sepenuhnya untuk mengutip mata awal pada awal musim Liga Perdana Inggeris selepas persediaan pramusim sedikit terjejas dengan kejohanan Piala Dunia 2018 di Rusia.

Kemaraan pasukan seperti Perancis, Belgium dan England ke separuh akhir dan final telah memberi kesan kepada persediaan United semasa jelajah pramusim di AS dengan pemain United seperti Paul Pogba, Romelu Lukaku, Jesse Lingard, Phil Jones dan Ashley Young, diberikan cuti tambahan selepas terlibat dengan pasukan masing-masing di Rusia.

Mourinho, yang kelihatan sugul, enggan mengulas apabila ditanya jika beliau berasa yakin untuk memenangi kejuaraan Liga Perdana Inggeris pada musim ini.

“Saya tidak akan jawab soalan anda,” kata Mourinho di pusat latihan United di Los Angeles menjelang

Tidak. Saya mempunyai kemudahan yang baik seperti biasa, komitmen hebat mereka yang terlibat dalam proses menyediaka­n pramusim yang baik. Saya gembira dengan perlawanan.” perlawanan dan perkembang­an Jose Mourinho Pengurus Manchester United

perlawanan persahabat­an menentang AC Milan.

Ditanya jika beliau gembira dengan persediaan pramusim United, Mourinho urinho menambah: “Tidak. Saya mempunyai kemudahan dahan yang baik seperti biasa, asa, komitmen hebat mere- ka yang terlibat dalam proses menyediaka­n pramusim yang baik. Saya gembira dengan perlawanan dan perkembang­an perlawanan.

“Tetapi saya tidak mempunyai pemain untuk dilatih. Saya tidak ak mempunyai kebanyakan an pemain yang akan berada ada dalam skuad pada 9 Ogos di mana pasaran perpindapi­ndahan pemain akan ditutup itutup dan kami hanya boleh membina skuad rasmi selepas tarikh itu.

“Sudah tentu saya tidak gembira. Saya tidak gembira kerana mempunyai hanya sejumlah kecil pemain.”

Mouri n h o b e r - kata beliau tidak menjangkak­an mempunyai jumlah pemain yang ramai sehingga perlawanan ketiga liga pad 27 Ogos menentang Tottenham Hotspur. United ak akan memulakan musim bah baharu menentang Leicester City di Old Tra Trafford pada 10 O Ogos sebelum bertandang ke B Brighton pada 1 19 Ogos untuk p perlawanan kedua. M o u r i n h o berkata pasukannya harus berusaha lebih gig gigih untuk mengu gutip mata dari dua perlawanan perta pertama. “Per Perlawanan pertama musi musim baharu ialah menentang Leicester dan yang kedua menentang Brighton,” kata beliau. “Apabila saya melihat pasukan Leicester, jika saya tidak silap, mereka hanya kehilangan ( Harry) Maguire dan ( Jamie) Vardy yang beraksi di Piala Dunia.

“Saya fikir sebuah pasukan yang berlatih untuk enam minggu minima, dengan hanya ketiadaan seorang pemain pertahanan tengah dan seorang penyerang, ia jelas mereka adalah pasukan yang mempunyai persediaan yang lebih baik berbanding kami.

“Apabila saya melihat pasukan Brighton untuk perlawanan kedua, saya tidak fikir mereka mempunyai pemain yang tidak berlatih dan bermain bersama dalam persediaan pramusim. ter dan Brighton adalah satu situasi yang tidak bagus untuk kami, jadi kami harus berusaha sedaya-upaya dengan pemain yang ada,” Ketika lawan United juga menjalani latihan pramusim tanpa beberapa pemain mereka yang beraksi di Piala Dunia, Mourinho menolak cadangan di mana ketiadaan ramai pemain akan mewujudkan satu “tahap permainan hambar.” “Jika anda melihat pemain yang d i m i l i k i oleh Chelsea dan Liverpool pada pramusim, terutama dua pasukan ini dan juga Arsenal, anda melihat situasi yang berbeza. “Man City dan Tottenham juga dalam situasi yang sama seperti kami tetapi kelab lain adalah berbeza.” — AFP

 ??  ?? OZIL
OZIL
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia