Utusan Borneo (Sarawak)

Mbappe dedah ‘pujuk’ Kante untuk sertai beliau di PSG

-

saya gembira membuat persediaan pasukan untuk berada di tahap terbaik menjelang perlawanan pertama musim baharu Liga Perdana.” Pasaran perpindaha­n pemain akan ditutup pada 9 Ogos seperti dipersetuj­ui semua pihak dalam Liga Perdana berbanding tarikh asal 31 Ogos seperti setiap tahun.

Pemain yang menandatan­gani kontrak lanjutan adalah beberapa pemain utama seperti Harry Kane, Son Heung- min, Erik Lamela, Davinson Sanchez dan Michel Vorm.

Spurs akan menentang AS Roma pada kejohanan mini pramusim Piala Juara Antarabang­sa dan menentang Newcastle United pada perlawanan pertama musim baharu Liga Perdana Inggeris 2018/ 2019 pada 11 Ogos. — Reuters PARIS, Perancis: Kylian Mbappe mendedahka­n beliau menghabisk­an sepanjang masa di Piala Dunia 2018 dengan menggalakk­an rakan senegarany­a, N’Golo Kante untuk menyertain­ya di kelab Paris Saint Germain (PSG) dan malah mencadangk­an pemain tengah itu kepada pemilik kelab, Nasser Al-Khelaifi.

Mbappe dan Kante memainkan peranan penting membantu Perancis muncul juara Piala Dunia di Rusia baru-baru ini di mana kedua-dua pemain bermain dalam semua perlawanan Perancis sehingga ke final.

Laporan mencadangk­an PSG akan cuba menyatukan kedua- dua pemain itu di Parc des Princes dengan m e m - b a w a pemain keluar Stam- i t u d a r i f o r d Bridge, di mana b e l i a u akan beraksi pada musim ketiga musim baharu ini.

Kante meninggalk­an Caen untuk ke Leicester City pada 2015 dan semusim kemudian berpindah ke Chelsea selepas membantu Leicester memenangi kejuaraan Liga Perdana Inggeris.

Namun kepulangan ke Ligue 1 mungkin berlaku jika pujukan Mbappe dan kemampuan pemilik kelab membuahkan hasil. “Ia benar beliau (Al-Khelaifi) ada mendapatka­n nasihat saya,” kata Mbappe. “Dan saya memberitah­u beliau di mana Kante pastinya bagus untuk pasukan. “Saya bercakap dengan N’Golo semasa Piala Dunia tetapi tidak secara khusus kerana saya tahu apa yang akan berlaku dalam fikiran anda dalam isu perpindaha­n. “P a d a akhirnya, saya meninggalk­an n o t a d a l a m poket beliau untuk menga- knya ke PSG.”

Mbappe, 19, menunjukka­n j a - reputasiny­a sebagai pemain muda paling berbakat dalam bola sepak Eropah apabila memenangi anugerah Pemain Muda Terbaik di Piala Dunia 2018. Pemain remaja itu menjaringk­an tiga gol di Piala Dunia termasuk satu gol di final dengan prestasi cemerlang b e l i a u men- d a p a t p e r - hatian d a r i R e a l M a - drid. Beliau bagaimanap­un mengesahka­n beliau ada menerima satu tawaran – dari Presiden Perancis yang juga peminat tegar kelab Marseille, Emmanuel Macron. “Beliau malah mencadangk­an saya harus bermain untuk Marseille suatu hari nanti,” kata Mbappe. “Dan saya jawab ia mustahil!” — Reuters

 ??  ?? KANTE MBAPPE
KANTE MBAPPE
 ?? — Gambar Reuters ?? UNTUK DIJUAL: Origi melepaskan rembatan ketika beraksi bersama Liverpool pada aksi persahabat­an pramusim menentang Blackburn Rovers di Ewood Park, Blackburn pada 19 Julai lepas.
— Gambar Reuters UNTUK DIJUAL: Origi melepaskan rembatan ketika beraksi bersama Liverpool pada aksi persahabat­an pramusim menentang Blackburn Rovers di Ewood Park, Blackburn pada 19 Julai lepas.
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia