Utusan Borneo (Sarawak)

Fulham ‘pinjam’ khidmat Schuerrle dari Dortmund

-

LONDON, England: Pemenang Piala Dunia 2014 bersama Jerman, Andre Schuerrle, bersetuju untuk kontrak pinjaman dua tahun bersama Fulham dari kelab Borussia Dortmund Rabu lepas.

I a a d a l a h t e m p o h k e d u a b e l i a u d a l a m Liga Perdana Inggeris selepas beraksi untuk Chelsea pada 2013-2015.

“Saya berasa sangat gembira untuk berada di sini, saya tidak sabar untuk bermula. Fulham adalah kelab pertama yang menunjukka­n minat kepada saya – ia adalah sesuatu yang amat saya hargai, dan salah satu sebab kenapa saya mahu datang ke sini,” kata Schuerrle ketika memberitah­u laman sesawang rasmi Fulham.

“Saya menyukai permainan menyerang dan saya suka berlari i dalam padang, jadi di saya fikir ia adalah kelab yang sesuai. Saya harus bersaing untuk tempat saya dan menunjukka­n kualiti supaya saya boleh mennjadi pemain ain yang benarn a r - benar membantu mbantu pasukan.”

Fulham sudah kembali ke Liga Perdana selepas memenangi final playoff Liga Kejuaraan musim lepas.

Schuerrle mencuri perhatian di Piala Dunia 2014 apabila umpanan beliau kepada Mario Goetze menghasilk­an gol kemenangan kejuaraan dunia keempat mereka.

Bagaimanap­un, kehilan- gan prestasi dan kecederaan bermakna beliau gagal mendapat tempat dalam skuad Jerman ke Piala Dunia 2018 dan hanya menjaringk­an tiga gol dan 10 umpanan gol dari 33 perlawan nan bersama Dortmund sejak tiba dari Wolfsburg untuk yuran perpindaha­n 30 juta euro pada 2016. N a i b pengerusi F u l h a m , To Tony Khan, berk berkata: “Andre sentias sentiasa menjadi sasaran u utama kami seperti juga kelab-kelab lain di Eropah, jadi saya berasa sangat gembira kerana kami berjaya mendapatka­n khidmatnya. “Beliau mempunyai pengalaman yang luas, bermain dalam Liga Perdana, Bundesliga dan bersama skuad Jerman yang memenangi Piala Dunia (2014).” — AFP

 ??  ?? SCHUERRLE
SCHUERRLE
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia