Utusan Borneo (Sarawak)

MAYAT MANGSA DIBAHAM BUAYA DITEMUI

-

LAWAS: Mayat mangsa dibaham buaya di Kampung Baru Seberang Mission, dekat sini, berjaya ditemui pasukan bomba dan penyelamat yang melancarka­n gerakan mencari mangsa menggunaka­n kaedah pencarian di permukaan air, pada jam 6.40 pagi semalam.

Mangsa dikenali sebagai Efendy Panil, 45, sedang mengambil air di tebing sungai, apabila seekor buaya muncul lalu menyambar dan mengheretn­ya ke dalam sungai sekitar jam 11.45 pagi kelmarin.

Saksi yang menyaksika­n kejadian itu, anak saudaranya Olifvia Sulai, lantas memanggil adiknya untuk menghubung­i ibu mereka bagi meminta bantuan penduduk kampung.

Penduduk kampung bersama pasukan polis, bomba dan penyelamat serta Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM), melancarka­n operasi mencari dan menyelamat (SAR) mangsa dengan berkawal dan memantau sepanjang malam.

Operasi SAR diteruskan pagi semalam sebelum pasukan SAR kemudian berjaya menemui mayat mangsa pada jarak 600 meter dari lokasi terakhir mangsa diserang buaya, dipercayai tersangkut pada ranting.

Komander operasi yang juga Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Lawas Zaki Hussin yang mengesahka­n penemuan itu berkata, ketika ditemui anggota badan mangsa masih dalam keadaan sempurna cuma terdapat kesan calar pada muka dan bahu sebelah kanan.

“Mayat mangsa kemudian diserahkan kepada pihak polis bagi tindakan selanjutny­a dan operasi ini (SAR) ditamatkan serta-merta,” katanya dalam kenyataan di sini, semalam.

 ??  ?? SEDIH: Ahli keluarga mangsa tidak dapat menahan rasa pilu, sebaik mayat mangsa ditemui dan dibawa naik ke darat, pagi semalam.
SEDIH: Ahli keluarga mangsa tidak dapat menahan rasa pilu, sebaik mayat mangsa ditemui dan dibawa naik ke darat, pagi semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia