Utusan Borneo (Sarawak)

Crystaline johan MGM Pesta Magahau 2018

-

MATUNGGONG: Crystaline Jaisus dari Zon Matunggong dimahkotak­an sebagai johan ‘ Mitarab Gimpuhut Momogun Rungus’ (MGM) Pesta Magahau 2018 yang berlangsun­g di rumah panjang Puruvan Square di sini.

Beliau menerima hadiah bernilai RM10,000, tiket pergi dan balik ke London, hamper daripada Kak Fai Legasi bernilai RM400, tiara dan sijil.

Naib johan dimenangi oleh Clearviana Frankie Yong juga dari Zon Matunggong yang menerima hadiah wang tunai RM3,000, sijil dan hamper.

Natalie Michael Bouniu dari Zon Pitas di tempat ketiga menerima RM2,000, sijil dan hamper sementara tempat keempat H Irene Hillary dari Zon Beluran menerima RM1,000, sijil dan hamper.

Tempat kelima dimenangi Clealissa Johanis dari Zon Kota Marudu, keenam Evelyn Vincent dari Zon Pitas dan ketujuh Rayvienia Jane R Alfred-Atajau dari Zon Kota Kinabalu. Mereka masingmasi­ng menerima hadiah sagu hati, sijil dan hamper.

Bagi anugerah khas berupa gelaran subsidiari daripada JawatanKua­sa MGM Peringkat Negeri 2018, ‘Gimpuhut Vasi Momilang’ (Miss Natural Beauty) diberikan kepada H Irene.

‘Gimpuhut Vasi Tiningkoko­ton’ (Miss body beautiful) dianugerah­kan kepada Clealissa, ‘Gimpuhut Otumi’ (Best dressed) diberikan kepada Vivienne Lasrindan dan gelaran ‘Gimpuhut Tosuau’ (Miss Friendship) menjadi milik Evelyn.

‘Gimpuhut Kaangakkan’ (Miss Popular - pilihan pengunjung) dimenangi oleh Natalie manakala, ‘Gimpuhut Miss Popular Facebook’ (undian melalui FB) dimenangi oleh Jeanie Tai Set Fhun.

Seramai 21 peserta mewakili tujuh zon Sabah dan Semenanjun­g Malaysia menyertai MGM Pesta Magahau 2018.

 ??  ?? RATU: Crystaline (tengah) bersama Clearviana (kiri) dan Natalie.
RATU: Crystaline (tengah) bersama Clearviana (kiri) dan Natalie.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia