Utusan Borneo (Sarawak)

Kehadiran Balde tambah keyakinan Inter hadapi musim baharu Serie A

-

ROM, Itali: Inter Milan meneruskan persediaan pramusim yang meyakinkan menjelang g permulaan Serie A Itali ali apabila mendapdapa­tkan pemain ain antarabang­sa sa S e n e g a l , Keita Balde dengan n k o n t r a k pinjaman n dari kelab b Ligue 1 Pererancis, Monaco. aco.

Inter, yang ang begitu sibuk dalam pasaran perpindaha­n pemain selepas menamatkan saingan musim lepas di tangga keempat liga dan layak ke Liga Juara-Juara buat kali pertama sejak 2011, mendapatka­n bekas penyerang Lazio berusia 23 tahun itu dengan laporan awal bernilai lima juta euro. Yuran akan naik sehingga 39 juta euro sek sekiranya Inter menggu menggunaka­n pilihan pembelian pem pemain pada ta tahun hadap pan, menurut media Itali. “P e n y - e erang Keita B Balde Diao ada adalah pemain baha baharu ‘ Nerazzurri azzurri’. Pemain antarabang­sa Senegal itu menandatan­gani kontrak ( pinjaman) dari Monaco selama satu tahun dengan pilihan pembelian tetap,” kata Inter dalam satu kenyataan. Balde mencuri perhatian di Lazio pada musim 2016/2017 apabila menjaringk­an 16 gol dari 31 perlawanan liga – 10 daripadany­a bermula dari bangku simpanan – sebelum berdepan dengan perbalahan kontrak pada awal musim lepas dan meninggalk­an Perancis.

Musim lepas, beliau menjaringk­an lapan gol dan mengumpan lima gol dari 23 perlawanan liga bersama Monaco, yang menamatkan saingan liga di belakang juara, Paris Saint Germain (PSG).

Balde menyertai pemain baharu Inter, Radja Nainggolan dari Roma, Lautaro Martinez dan Stefan de Vrij.

Mereka juga mendapatka­n Sime Vrsaljko secara pinjaman dari Atletico Madrid. — AFP

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia