Utusan Borneo (Sarawak)

PERSEDIAAN KONTINJEN SARAWAK MEMUASKAN

-

MUKAH: Seorang warga emas meninggal dunia setelah menjadi mangsa langgar lari di Kilometer (KM) 27 Jalan Kuala BalingianK­uala Tatau.

Menurut Ketua Polis Daerah Mukah DSP Jimmy Panyau, mangsa dikenali sebagai Bol Tani, 73, dipercayai mati di tempat kejadian setelah kenderaan tiga roda ditunggang­nya dilanggar kenderaan berat dari arah belakang.

“Terdapat kesan brek kenderaan berat dipercayai lori di kawasan kejadian,” kata Jimmy.

Bagaimanap­un, mangsa yang beralamat di Rumah Meling, Sungai Seruan Kecil, Balingian itu bukanlah orang kurang upaya (OKU).

Berdasarka­n keadaan mayat mangsa yang sudah mulai mengeras, kejadian berkemungk­inan berlaku pada malam atau senja 18 Ogos.

Jimmy turut meminta orang ramai yang mempunyai maklumat tentang kemalangan tersebut agar menyalurka­n maklumat di balai polis berdekatan.

“Ini supaya kami dapat mengesan pemandu kenderaan yang melanggar mangsa,” jelasnya.

Mayat mangsa kemudian dibawa ke Hospital Mukah untuk proses bedah siasat.

Kes itu disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkut­an Jalan 1987.

Penyerang antarabang­sa Argentina itu ledak hatrik bantu City membelasah Huddersfie­ld 6-1 pada aksi di laman sendiri Ipoh, Perak awal bulan depan kerana mereka mahu bersedia awal serta menyesuaik­an diri dengan keadaan di sana,” katanya.

Pembukaan rasmi SUKMA XIX akan diadakan pada 11 September dan upacara penutupan dijadualka­n pada 22 September di Ipoh, Perak.

 ??  ?? MENYAYAT HATI: Beginilah keadaan di kawasan mangsa dilanggar lari.
MENYAYAT HATI: Beginilah keadaan di kawasan mangsa dilanggar lari.
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? MEMUASKAN: malam. Karim (tengah) ketika bercakap pada sidang media dengan Pembantu Chef-de-Mission (ACDM) semasa mesyuarat yang diadakan di Kuching se-
MEMUASKAN: malam. Karim (tengah) ketika bercakap pada sidang media dengan Pembantu Chef-de-Mission (ACDM) semasa mesyuarat yang diadakan di Kuching se-
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia