Utusan Borneo (Sarawak)

Saratok PC ungguli aksi pertama kumpulan B Liga Betong 2018

-

BETONG: Finalis Piala Timbalan Ketua Menteri 1 (TKM1) tahun lalu, Saratok PC mempamer rentak cemerlang apabila menidakkan cabaran Saribas United apabila memenangi perlawanan dengan jaringan 3- 1 pada aksi pertama kumpulan B dalam saingan Liga Betong 2018 yang berlangsun­g di Kompleks Sukan Betong di sini kelmarin.

Rentak pantas dipamerkan kedua- dua pasukan yang masing- masing memiliki kelebihan untuk memenangi perlawanan dan berada dalam kelompok atas liga, sekali gus mengumpul mata penting untuk berada di takhta.

Jaringan cantik Mohamad Hirwandy Omar pada minit ke-15 menghukum penjaga gol lawan dengan sepakan padu ke penjuru kiri pintu gol yang tidak mampu dihalang untuk terus menerjah gawang, memberi kelebihan untuk Saratok PC memimpin perlawanan.

Asakan bertubi-tubi keduadua pasukan yang saling berbalas serangan untuk mencari gol namun kekebalan pertahanan masing-masing meni- dakkan lawan. Sehingga ke tamat babak pertama Saratok PC kekal mendahului 1-0.

Separuh masa kedua bersambung, Saribas United yang tampak dahagakan jaringan terus mengasak lawan dengan mengawal baik permainan.

Sehingga minit ke-49, Frederick George berjaya meloloskan diri dengan meledak gol untuk menyamakan kedudukan.

Bagaimanap­un, Hirwandy yang jelas bersemanga­t sekali lagi berpeluang meledak gol dengan gerakan hampir sama menghukum penjaga gol lawan pada minit ke-55.

Tersentak dengan jaringan itu, Saribas United terus menggandak­an asakan untuk mencari gol tetapi menemui jalan buntu.

Ketika tempoh permainan menghampir­i penamat, pemain gantian Saratok PC Elvis Saing bertindak bijak dengan menyepak padu ke pintu gol untuk terus menjarakka­n jaringan dengan menghasilk­an gol ketiga pada minit ke-95 buat Saratok PC pulang dengan megah membawa tiga mata penuh.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia