Utusan Borneo (Sarawak)

Rodrigo bantu Valencia ikat Atletico 1-1

-

MADRID, Sepanyol; Atletico Madrid gagal memulakan musim baharu La Liga Sepanyol dengan kemenangan apabila Rodrigo menjaringk­an n gol penyamaan Vaalencia ketika k e p u t u s a n berakhir 11 di Stadium M e s t a l l a Isnin lepas.

Angel Correa membuka a jaringan buat uat Atletico pada minit ke- 26 tetapi Rodrigo menjaringk­an gol penyamaan dalam separuh masa kedua sebelum pasukan pelawat gagal mencari gol kemenangan.

Ada harapan yang tinggi di Atletico di mana mereka boleh memberikan saingan serius untuk kejuaraan dunia selepas mengekalka­n beketika menentang Girona. berapa pemain utama pada “Usaha (keletihan) yang penutup musim dan juga kami lakukan untuk Piala Sumenewask­an Real Madrid per bukan alasan, kami tahu pada perl perlawanan Piala bagaimana untuk menguSuper Eropah. langi permainan seperti itu. Sup eT Tetapi dengan Masih jauh lagi perjalanan pe permulaan sukar sebelum bercakap tentang m menentang Vasaingan kejuaraan, kami halencia, yang rus meneruskan kerja.” juga bermain Simeone memberikan dalam Liga penampilan sulung liga unJuara- Juara tuk Thomas Lemar, yang bu buat kali pertiba dari Monaco untuk tam tama sejak 2015 yuran perpindaha­n 72 juta pad pada musim ini seeuro pada bulan Julai tetapi lepa lepas menamatkan pemain sayap itu bergelut s a i n g a n membuktika­n kemampuanm­usim lepnya dan dikeluarka­n pada as di tangga minit ke-63. k e e m p a t Atletico membuka jaringan dengan Antoine Griezmann melakukan umpanan cantik kepada Correa untuk menewaskan penjaga gol Valencia, Neto. Saul Niguez mensia-siakan satu peluang untuk menambah jaringan selepas

liga. “Ia mengecewak­an kerana kami mahu pulang dengan tiga mata tetapi gagal melakukann­ya,” kata Correa, yang juga menjaringk­an gol pertama perlawanan musim baharu tahun lepas rehat dengan rembatanny­a tersasar sebelum Rodrigo mengikat kedudukan pada minit e-56.

Valencia mempunyai peluang menjaringk­an gol pendahulua­n dengan cubaan terbaik dari satu tandukan Gabriel yang terkena palang ketika berbaki 23 minit permainan.

“Kami membuktika­n bahawa kami bermain di tahap tertinggi menentang lawan yang kuat dan walaupun jika perjalanan musim ini masih jauh, ia adalah apa yang kami perlukan musim ini,” kata Rodrigo.

Pada perlawanan lain, Athletic Bilbao menewaskan Leganes 2-1 menerusi gol minit kecederaan dari Iker Munian.

Jonathan Silva mengikat kedudukan untuk Leganes Peru Nolaskoain membuka jaringan pada minit ke-27. — AFP

 ?? — Gambar Bernama ?? Perejam Skuad Sepak Takraw Lelaki Negara, Muhamad Norhaffiz Abd Razak (kiri) membuat rejaman ketika beraksi menentang pasukan Indonesia dalam acara Regu Berpasukan peringkat separuh akhir pada Temasya Sukan Asia Jakarta Palembang Ke-18 di Bandar Sukan Jakabaring, semalam. Malaysia menang 2-0 dan akan bertemu pasukan Thailand semula di peringkat akhir.
— Gambar Bernama Perejam Skuad Sepak Takraw Lelaki Negara, Muhamad Norhaffiz Abd Razak (kiri) membuat rejaman ketika beraksi menentang pasukan Indonesia dalam acara Regu Berpasukan peringkat separuh akhir pada Temasya Sukan Asia Jakarta Palembang Ke-18 di Bandar Sukan Jakabaring, semalam. Malaysia menang 2-0 dan akan bertemu pasukan Thailand semula di peringkat akhir.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia