Utusan Borneo (Sarawak)

Man City panik ekoran kecederaan Bravo

-

satu tawaran kepada Alonso sebarang pasaran perpindaha­n ditutup tetapi pemain berusia 27 tahun itu sudah meletakkan dirinya sebagai pemain utama Chelsea dan sudah bermain dalam dua perlawanan pertama kelab musim ini.

Beliau juga menjaringk­an gol kemenangan lewat ketika Chelsea menewaskan

Alonso sehingga pasaran perpindaha­n pemain bulan Januari dan ini bermakna mereka hampir pasti akan menolak sebarang tawaran.

Alonso dil ahirkan di Madrid dan memulakan s u d a h m e l - onjak sejak tiba di Stamford B r i d g e pada Ogos 2016 ketika di bawah kend a l i a n Antonio Conte. B e - l i a u petanda di mana beliau tertarik dengan sebarang perpindaha­n.

Isu yang sama juga boleh berlaku dengan rakan sepasukan Alonso di Chelsea, Eden Hazard, yang menjadi buruan Real Madrid tetapi kelab menegaskan pemain itu bukan untuk dijual dan Hazard sendiri sudah memaklumka­n beliau tidak akan meninggalk­an kelab pada tahun ini dan dalam masa yang sama enggan komited sepenuhnya tentang masa depannya selepas tahun ini. — AFP

MANCHESTER, England: Kelab Manchester City bergegas mencari penjaga gol sokongan selepas Claudio Bravo mengalami kecederaan semasa sesi latihan Selasa lepas.

Kecederaan buku lali yang dialami penjaga gol dari Chile itu menyebabka­n pengurus City, Pep Guardiola hanya mempunyai seorang penjaga gol senior yang cergas dan beliau adalah penjaga gol nombor satu kelab, Ederson.

Kecederaan kepada Bravo, yang mungkin tidak dapat beraksi untuk sepanjang musim ini, berikutan keputusan Guardiola membenarka­n dua penjaga gol simpanan, Joe Hart dan Angus Gunn untuk meninggalk­an kelab pada musim panas ini.

Sebarang kecederaan atau penggantun­gan kepada Ederson akan menyebabka­n City berdepan prospek terpaksa menurunkan pemain akademi kelab, Danuel Grimshaw, 20, yang masih belum membuat sebarang penampilan profesiona­l.

Aro Muric dipinjamka­n ke kelab Belanda, NAC Breda tetapi laporan di Belanda menjelaska­n bahawa City tidak mempunyai klausa memanggil pulang pemain dalam kontraknya.

City tidak dapat membeli seorang penjaga gol atau mendapatka­n secara pinja- man sehingga bulan Januari. Mereka mungkin boleh dipertimba­ngkan memohon rayuan khas untuk mendapatka­n pemain sokongan tetapi ia dijangka tidak akan diluluskan.

Walaupun pasaran perpindaha­n pemain di England sudah ditutup, kelab masih dapat mendapatka­n pemain yang tidak mempunyai sebarang kontrak.

Antara pemain yang tidak mempunyai kontrak ialah Diego Cavalieri, bekas penjaga gol simpanan di Liverpool dan Crystal Palace dan Stuart Taylor, yang pernah menghabisk­an tiga tahun di City sebelum meninggalk­an kelab pada 2012. — Reuters

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia