Utusan Borneo (Sarawak)

Korea Selatan, Lubnan medan The Socceroos uji kekuatan, persediaan pertahan kejuaraan Piala Asia

-

SYDNEY, Australia: Australia mengumumka­n perlawanan persahabat­an menentang Korea Selatan dan Lubnan semalam sebagai sebahagian persediaan untuk mempertaha­nkan kejuaraan Piala Asia.

Australia akan menentang Korea Selatan – yang mereka tewas di final Piala Asia 2015 – di Brisbane pada 17 November dan tiga hari kemudian menentang Lubnan di Sydney.

Jurulatih baharu Australia, Graham Arnold berkata perlawanan persahabat­an ini akan membolehka­n beliau melihat pemain dengan lebih jelas untuk disenaraik­an dalam pasukan di Piala Asia yang akan berlangsun­g di Emiriyah Arab Bersatu (UAE) pada bulan Januari akan datang.

“Perlawanan yang dijadualka­n di Brisbane dan Sydney akan memberikan kami pengalaman perlawanan yang bernilai menentang lawan yang kuat. Ini akan hanya membantu kami meningkat sebagai sebuah pasukan,” kata beliau.

Arnold mengumumka­n skuad 31 pemain semalam untuk kem latihan di Turki minggu hadapan.

Ia termasuk beberapa pemain baharu termasuk Ben Garuccio, yang bermain untuk kelab Hearts di Scotland dan Kenneth Dougall, yang bermain untuk kelab Barnsley di England.

Arsenal juga memanggil beberapa pemain yang digugurkan oleh bekas jurulatih, Ange Postecoglo­u atau Bert van Marwijk, yang membimbing Australia di Piala Dunia 2018 di Rusia.

Mereka termasuk Bailey Wright, Mitchell Duke, dan Apostolos Giannou.

“Kem latihan di Turki minggu hadapan merupakan permulaan fasa baharu bola sepak Australia,” kata Arnold. — AFP

 ?? — Gambar AFP ?? KE FINAL: Son (kanan) meraikan jaringan Seung-woo ketika beraksi membantu Korea Selatan menewaskan Vietnam pada perlawanan separuh akhir Sukan Asia di Bogor, Jakarta kelmarin.
— Gambar AFP KE FINAL: Son (kanan) meraikan jaringan Seung-woo ketika beraksi membantu Korea Selatan menewaskan Vietnam pada perlawanan separuh akhir Sukan Asia di Bogor, Jakarta kelmarin.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia