Utusan Borneo (Sarawak)

Skuad badminton Sarawak optimis bawa pulang perak

-

KUCHING: Skuad badminton Sarawak optimis mampu membawa p pulang g setidak-tidaknidak­nya pingat t perak dalam Sukan kan Malaysia kee19 (SUK M A X I X ) di Perak k yang bakal kal berlangsun­g ung tidak lama a lagi.

Pengurus rus pasukan, Dominic minic Lim berkata sandaran diletakkan n kepada beregu lelaki, laki, beregu wanita nita dan beregu campuran ampuran termasuk perseorang­an wanita.

“Kali ini, kita mempunyai peluang untuk memenangi pingat dan saya percaya mereka mampu melakukann­ya. Semua pemain amat bersemanga­t untuk mencabar pemain-pemain dari Semenanjun­g Malaysia,” katanya di sini semalam. Beliau ditemui pada upacara penyerahan bendera Sarawak oleh Presiden Persatuan Badminton Sarawak (PBS) Tan Sri Abdul Aziz kepada k pasukan badmint badminton Sarawak ke SU SUKMA XIX di M Menara Perbada badanan Pembangun gunan Ekonomi Sara Sarawak (PPES) semalam. semala Senarai pemain untuk p a s u k a n lelaki adalah Owen Ting, 19, Nik Aziz Azizi Murat, 17, Danny Lee, 17 17, Bong Yung Tze, 21, Darren Law, 21, Zachary Sia, 18, Bar Barrie Chong, 17, dan Syafiq Azhar Haizan, 18. Manakala pasukan wanita terdiri Flora Fong, 17, Erika Vallensia, 15, Kashley Kho, 15, Kam Wei Li, 19, Kristy Tay Yong, 19, Felicia Fong, 18, Kourtney Kho, 21, dan Wong Ling Ching, 15. Sementara itu, Abdul Aziz merangkap Pengerusi PPES berkata PBS hanya menetapkan sasaran sederhana untuk pemain-pemain negeri bersaing pada SUKMA XIX dengan keutamaan adalah memberi mereka pendedahan dan pengalaman.

Namun, beliau tetap berharap agar pasukan badminton Sarawak tidak balik dengan tangan kosong pada pertanding­an berlangsun­g dari 9 hingga 18 September di Arena Badminton Amanjaya di Kompleks Sukan Majlis Bandaraya Ipoh.

“Semoga pasukan badminton kita dapat membuat kejutan pada SUKMA kali ini walaupun berdepan pemain-pemain hebat dari Semenanjun­g Malaysia,” katanya.

Abdul Aziz yang juga Timbalan Presiden Persatuan Badminton Malaysia (BAM) berkata, pasukan badminton dilihat berpeluang meraih pingat memandangk­an beberapa pemain menjalani latihan bersama dengan skuad kebangsaan di Bukit Jalil di bawah program pembanguna­n BAM.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia