Utusan Borneo (Sarawak)

Seramai 400 sertai program bagi kanak-kanak penghidap kanser JCI

-

SARIKEI: Seramai 400 peserta menyertai program ‘Run For Care’ dan 22 peserta telah menyahut seruan ‘ Go Bald’ anjuran Junior Chamber Internatio­nal (JCI) Mandarin Repok Sarikei, kelmarin.

Presiden JCI Mandarin Repok Sarikei Stella Law berkata, program ini telah berjaya mencapai sasarannya dan memberikan lebih banyak keyakinan kepada JCI untuk menganjurk­an lebih banyak lagi program seumpamany­a pada masa akan datang.

“Objektif utama program ini dianjurkan adalah untuk membantu dan mengumpul dana perubatan bagi kanakkanak yang menghidap kanser.

“Program ini turut berfungsi memberi sokongan moral kepada golongan yang menghidap kanser agar mereka tabah menghadapi cabaran dan meneruskan keazaman untuk berjuang menghadapi kanser,” kata Stella kepada media, semalam.

“Terima kasih kepada semua pihak yang telah memberi sokongan bagi menjayakan program ini.”

Hasil daripada kutipan yuran penyertaan bagi keduadua program ini, JCI Mandarin Repok telah menyumbang RM7,230 kepada Sarawak Children’s Cancer Society.

Menurut Stella, dengan sumbangan tersebut pihak JCI berharap ia mampu dimanfaatk­an dengan sebaiknya oleh pihak penerima, terutama dalam menguruska­n golongan kanak-kanak yang memerlukan dana sokongan dalam menghadapi kanser.

“Kami akan sentiasa bersedia memberi sokongan yang termampu kepada golongan ini.

“Kami juga berharap dan merancang menganjurk­an lebih banyak program serupa pada masa akan datang, khususnya dalam membantu badan kebajikan dan organisasi seumpama ini,” tegasnya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia