Utusan Borneo (Sarawak)

PEMANDU TRELER MAUT KERETA LANGGAR POKOK

-

MIRI: Luluh jiwa seorang isteri apabila suami yang keluar rumah sejak petang kelmarin ditemui mati akibat kemalangan berdekatan kuarters pekerja tempat tinggal mereka di Jalan Perlis 4, Kuala Baram di sini, pagi semalam.

Dalam kejadian awal pagi semalam, seorang lelaki maut setelah kereta yang dipandunya terbabas lalu melanggar sebatang pokok besar di jalan tersebut.

Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkua­saan Trafik Sarawak Superinten­den Alexson Naga Chabu berkata, mangsa yang maut dalam kemalangan kira-kira jam 7.15 pagi itu dikenali sebagai Bayang Jamban, 35, dari Rumah Nyandang, Nanga Lasi, Julau.

“Kemalangan berlaku dipercayai berpunca daripada mangsa sendiri yang dalam perjalanan dari arah pusat bandar balik ke rumah sekitar kawasan Kuala Baram Bypass tersebut.

“Apabila sampai di tempat kejadian, tiba-tiba mangsa dipercayai hilang kawalan menyebabka­n kereta dipandunya terbabas ke bahu jalan sebelah kanan dan melanggar sebatang pokok,” katanya dalam kenyataan media semalam.

Akibat kemalangan tersebut, kereta mangsa mengalami kerosakan di sebelah kiri dan mangsa disahkan meninggal dunia di tempat kejadian oleh pasukan paramedik Hospital Miri.

Mayat mangsa yang terperangk­ap di tempat duduk penumpang hadapan dikeluarka­n dengan bantuan sepasukan anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Lopeng.

Alexson berkata, mayat mangsa kemudian dibawa ke Hospital Miri untuk tindakan selanjutny­a.

“Kes masih dalam siasatan di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkut­an Jalan 1987,” katanya.

Mangsa yang bekerja sebagai pemandu treler meninggalk­an seorang balu dan anak perempuan berusia dua tahun.

 ??  ?? MAUT: Mayat mangsa dikeluarka­n sepasukan anggota bomba dengan bantuan anggota Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM).
MAUT: Mayat mangsa dikeluarka­n sepasukan anggota bomba dengan bantuan anggota Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM).

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia