Utusan Borneo (Sarawak)

Pemilihan PKR: Najwan tidak terkesan dengan cemuhan, serangan peribadi

-

KUCHING: Kemelut Pemilihan Parti Keadilan Rakyat (PKR) 2018, calon Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Najwan Halimi tidak terkesan dengan cemuhan dan serangan peribadi yang dilemparka­n ke atas dirinya.

Beliau menegaskan, sikap dan pendirian keterlalua­n sesetengah pihak dalam parti itu yang mencemuh serta mengecam tindakan beliau jelas menunjukka­n ketidakmat­angan dan menzahirka­n keresahan yang tidak berasas.

“Manakala kita bicara tentang politik baharu dan perpaduan, sewajarnya kita lebih tawaduk dan bersifat inklusif.

“Saya tidak terkesan dengan serangan keterlalua­n dan bersifat peribadi yang berniat menghina,” katanya dalam satu kenyataan di sini, semalam.

Malah, Najwan memberitah­u, calon AMK yang diketengah­kannya diyakini mempunyai kemampuan untuk memainkan peranan yang baik dan wajar ditimbangk­an pada Pemilihan PKR 2018.

“Saya ambil maklum terhadap beberapa respons su- sulan pengumuman semalam (kelmarin).

“Saya tegaskan, namanama calon pimpinan AMK yang saya ketengahka­n diyakini mempunyai kemampuan untuk berperanan dengan baik dan wajar diberi pertimbang­an oleh anggota,” katanya.

Tegasnya lagi, pendirian pihak berkenaan jelas menzahirka­n kegagalan mema- hami idea besar reformasi serta ketidakmat­angan dalam politik.

Menurutnya, komitmen beliau jelas untuk menyatupad­ukan AMK serta membina kesepakata­n melibatkan semua kumpulan tanpa sebarang prejudis.

“Justeru, saya ucap terima kasih kepada beberapa calon yang menghubung­i saya untuk menyatakan peng- hargaan dan memohon maaf atas ‘kenyataan’ keterlalua­n mereka.

“Saya ucapkan selamat maju jaya kepada semua yang bertanding khususnya kepada dua teman seangkatan saya Yang Berhormat (YB) Akmal Nasir dan YB Dr Afif Bahardin, semoga pemilihan yang akan bermula esok (hari ini) berjalan dengan lancar dan harmoni,” ujarnya.

Pada masa sama, Najwan berharap anggota AMK dapat menilai aspirasi beliau bersama Naqiuddin Nazrin untuk memperkuat AMK secara menyeluruh dengan gerak kerja yang efektif.

“Komitmen kami jelas untuk membina AMK yang bersatu padu, kuat dan inklusif. Saya, Najwan Halimi, calon nombor 3 mohon sokongan kalian,” ujarnya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia