Utusan Borneo (Sarawak)

Majlis mohon keberkatan bagi calon peperiksaa­n di Masjid Darul Husna

-

SIBU: Unit Dakwah dan Pendidikan Masjid Darul Husna Sibu Jaya mengadakan Majlis Solat Hajat dan Bacaan Yassin Perdana 2018 di masjid terbabit, malam kelmarin.

Menurut pengerusi Jawatankua­sa Pengurusan Masjid Darul Husna Mohd Bakri Mohd Yusoff, majlis bagi mendoakan serta membantu caloncalon peperiksaa­n UPSR, PT3, SPM dan STPM dari sekolah sekitar Sibu Jaya dan anak-anak kariah Sibu Jaya.

“Penganjura­n majlis seperti ini adalah sebagai salah satu usaha untuk membantu caloncalon peperiksaa­n awam dari segi kerohanian, selain usaha berterusan daripada guru-guru sekolah masing-masing dan semua pihak,” ujarnya.

Bakri berkata, program menyasarka­n pelajar Islam tahun enam dari SK Sibu Jaya dan SJK Thian Hua yang seramai 70 orang serta pelajar Islam Tingkatan 3, 5 dan 6 dari SMK Sibu Jaya seramai 130 orang.

Beliau turut memberitah­u, program itu juga bertujuan memberi ketenangan dan keyakinan kepada calon-calon untuk menghadapi peperiksaa­n.

“Majis ini juga bagi memohon kepada Allah SWT agar semua anak kariah Sibu Jaya ini dijauhi daripada segala kecelakaan dan malapetaka, di samping mengambil keber- katan bulan Muharam yang mulia dan Hari Asyura yang barakah.

“Dengan program ini kita juga dapat memupuk dan mengeratka­n hubungan antara guru, ibu bapa dan murid bersama ahli-ahli jawatankua­sa masjid serta anak-anak kariah Sibu Jaya,” katanya.

Di samping itu, Bakri berterima kasih kepada semua pihak yang telah memberikan sumbangan serta membantu menjayakan program, termasuk sekolah-sekolah yang terlibat.

Beliau menambah, tahun depan program akan dianjurkan semula bersama sekolahsek­olah di Sibu Jaya.

 ??  ?? JOM TONTON: Pementasan Amal Teater Muzikal Sultan Tengah kini berlangsun­g di Stadium Tertutup, Kuching.
JOM TONTON: Pementasan Amal Teater Muzikal Sultan Tengah kini berlangsun­g di Stadium Tertutup, Kuching.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia