Utusan Borneo (Sarawak)

Nasib Mourinho, United tidak berubah selepas diikat Valencia pada aksi Liga Juara Juara di Old Trafford

-

MANCHESTER, England: Pengurus Manchester United, Jose Mourinho, menepis lebih banyak kritikan tentang gaya permainan beliau selepas satu lagi aksi hambar menyaksika­n pasukannya hanya seri tanpa jaringan dengan Valencia dalam aksi Liga Juara-Juara di Old Trafford Selasa lepas.

P e n y o k o n g United bersorak ersorak mendesak k pemain Mourinho rinho lebih menyenyera­ng dalam alam separuh masa kedua dan an bekas pemain n tengah United, Paul Scholes, mendakwa ndakwa Mourinho o memalukan k e l a b dengan b e r u - lang kali i meluahkan an kemarahan kepada pemainnya menerusi media.

“Saya tidak berminat. Kebebasan bersuara, negara bebas, anda boleh berkata apa yang anda suka,” kata Mourinho ketika merujuk komen Scholes.

“Kebebasan bersuara, terutama sekali untuk penyokong Man United yang saya hormati sepenuhnya.”

Sudah ketinggala­n sembilan mata di belakang pendahulu Liga Perdana Inggeris, Manchester City dan Liverpool selepas tiga kekalahan dari tujuh perlawanan liga, Mourinho berharap untuk satu

Saya tidak berminat. Kebebasan bersuara, negara bebas, anda boleh berkata apa yang suka. ” anda Jose Mourinho Pengurus Manches Manchester United

reaksi dari pemainnya selepas permaina permainan hambar keti ketika tewas 1-3 kepa kepada West Ham Un United. “Saya se sememang gnya agak terkejut k e r a n a b e l i a u (Mourinho) dapat bertahan selepas ( kekalahan) Sabtu lepas, prestasi pasukan sangat teruk,” kata Scholes. “Beliau hadir pada sidang media dan sering mengkritik pemainnya, beliau mengkritik orang di atas beliau (peng u - r u s a n ke - lab) kerana beliau tidak mendapat apa yang beliau mahu. “Saya fikir mulut beliau tidak dapat dikawal dan beliau memalukan kelab.” United sekali lagi kelihatan tidak mempunyai idea dan kreativiti melakukan serangan dengan satu mata itu menyebabka­n mereka ketinggala­n dua mata di hadapan pendahulu Kumpulan H, Juventus, yang mencipta kemenangan kedua dengan menewaskan Young Boys 3- 0 pada hari yang sama. S a t u m a t a sekurang-kurangnya mengekalka­n kedudukan United di tangga kedua, tiga mata di hadapan Lyon. Malam United bermula dengan buruk malah sebelum perlawanan apabila sepak mula perlawanan ter- tangguh lima minit kerana bas pasukan terperangk­ap dalam kesesakan jalan raya.

Mourinho menyalahka­n pihak polis kerana enggan mengiringi bas pasukan berbanding pengurusan kelab.

Mourinho menurunkan semula Alexis Sanchez, yang tidak langsung berada dalam skuad pada perlawanan menentang West Ham untuk antara empat pertukaran dari skuad hujung minggu lepas.

Tetapi bintang antarabang­sa Chile itu sekali lagi mengecewak­an sebelum ditukarkan 15 minit sebelum tamat permainan.

Dengan corak permainan yang hampir sama sejak beberapa bulan, ada sedikit perubahan dari corak serangan berbanding hantaranha­ntaran jauh kepada penyerang Romelu Lukaku.

T e t a p i M o u r i n h o mendakwa beliau tidak mempunyai pemain yang mampu bermain lebih bagus seperti yang beliau mahukan.

“Kami tidak mempunyai kualiti teknikal untuk memulakan serangan dari pertahanan,” tambah Mourinho.

“Kami tahu kami tidak akan mencipta 20 peluang. Penyerang kami tidak berada di tahap keyakinan dan prestasi terbaik ketika ini.

“Kami fikir dengan tiga atau empat peluang, kami akan menjaringk­an gol dan menang.” — AFP

 ?? — Gambar AFP — Gambar AFP ?? TERUS HAMPA : Mourinho jelas kecewa selepas menyaksika­n permainan hambar pasukannya pada perlawanan menentang Valencia di Old Trafford, Manchester Rabu lepas. AKSI MENGECEWAK­AN: Sanchez (kiri) bergelut untuk merampas bola daripada penguasaan pemain pertahanan Valencia, Jose Luis Gaya Pena ketika bersaing pada perlawanan di Old Trafford, Manchester Rabu lepas.
— Gambar AFP — Gambar AFP TERUS HAMPA : Mourinho jelas kecewa selepas menyaksika­n permainan hambar pasukannya pada perlawanan menentang Valencia di Old Trafford, Manchester Rabu lepas. AKSI MENGECEWAK­AN: Sanchez (kiri) bergelut untuk merampas bola daripada penguasaan pemain pertahanan Valencia, Jose Luis Gaya Pena ketika bersaing pada perlawanan di Old Trafford, Manchester Rabu lepas.
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia