Utusan Borneo (Sarawak)

‘The A Team’ dan ‘The Star’ muncul juara Pertanding­an ‘The Upcycle Ocean Trash’

-

MIRI: ‘ The A Team’ Sekolah Menengah Kebangsaan ( SMK) Lutong diumumkan sebagai johan kategori sekolah menengah Pertanding­an ‘ The Upcycle Ocean Trash’ 2018, kelmarin.

Kumpulan tersebut berjaya membawa pulang wang tunai berjumlah RM500, trofi dan sijil kecemerlan­gan emas.

Naib johan dan tempat ketiga bagi kategori sama masing- masing dimenangi kumpulan ‘ The Legend’ dan ‘The Queens’ dari SMK Baru.

Mereka masing- masing membawa pulang wang tunai RM300 dan RM200, trofi dan sijil kecemerlan­gan perak.

Sementara itu, kumpulan ‘ The Star’ dari Sekolah Kebangsaan (SK) Jalan Bintang merupakan juara bagi kategori sekolah rendah yang membolehka­n mereka membawa pulang wang tunai RM500, trofi dan sijil kecemerlan­gan perak.

Naib johan bagi kategori sekolah rendah dimenangi ‘ Mawar Group’ dari Sekolah Rendah ( SR) Sri Mawar yang membawa pulang wang tunai RM300, trofi dan sijil kecemerlan­gan perak.

Selain itu, kumpulan ‘ Renewable Energy’ SMK Luar Bandar Miri menerima Anugerah Kelestaria­n Alam Sekitar, Malaysia Nature Society ( MNS) Miri yang membawa pulang wang tunai RM250 dan sijil khas.

SK Jalan Bintang turut merangkul Anugerah Pilihan Popular Facebook dan membawa pulang wang tunai RM300.

Kesemua hadiah disampaika­n oleh Kaunselor Majlis Bandaraya Miri ( MBM) Yap Siew Jin yang mewakili Menteri Muda Pelanconga­n, Kesenian dan Kebudayaan Datuk Lee Kim Shin.

Turut hadir Pengerusi MNS Miri merangkap pengerusi penganjur pertanding­an Iqbal Abdollah.

Pertanding­an ini dianjurkan bersama MNS Miri, Miri Local Agenda 21 ( LA21), MBM, Pustaka Miri, Coco Cabana Miri, Persatuan Wartawan Utara Sarawak ( NSJA) dan tiga Junior Chamber Internatio­nal ( JCI) cawangan Miri, Riam dan Lutong.

Pertanding­an bertemakan ‘ Keajaiban Sarawak’ ini memerlukan pelajar untuk membina replika mercu tanda terdapat di Sarawak menggunaka­n sampah sarap yang dikutip dari pantai di sini.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia