Utusan Borneo (Sarawak)

ERIC, LANCELOT JULANG PIALA KM

Pasangan itu menewaskan Chang Tzu, Cheng Wei pada aksi final ITF sirkit remaja

-

KUCHING: Eric Vanshelboi­m dari Ukranine dan pasanganny­a dari Australia, Lancelot Carnello dinobatkan juara acara beregu kejohanan Tenis ITF Sirkit Remaja (Grade 3) Piala Ketua Menteri (II) di Gelanggang SLTA, di sini kelmarin.

Pasangan itu yang juga merupakan pemain pilihan menewaskan lawan mereka, Chang Tzu Li dan Cheng Wei Chen dari Taipei, China dengan 7-5, 6-2 pada perlawanan akhir berlangsun­g satu jam 15 minit.

Terdahulu, dalam perlawanan separuh akhir Vanshelboi­m-Carnello menundukka­n pasangan dari Australia, Casey Hoole-Cooper White juga ‘ straight set’ dengan 6-3, 6-3.

Vanshelboi­m merebut gelaran juara lelaki perseorang­an menentang pemain pilihan kelima, Cooper White dalam final semalam.

Beliau menewaskan pemain pilihan ke- 13 dari Jepun, Hikaru Takeda 6-3, 6-1 manakala White menundukka­n pemain pilihan kelapan, Carl Emil Overbeck dengan 6-1, 6-4 pada perlawanan separuh akhir.

Sementara itu, perlawanan akhir perseorang­an wanita menyaksika­n pertemuan senegara apabila pemain pilihan nombor satu dari Indonesia, Priska Madelyn Nugroho menentang pemain pilihan kelima, Janice Tjen.

Priska dengan mudah menundukka­n lawannya, Zhao Cong Ying dengan 6-2, 6-0 pada separuh akhir sebelum mengalahka­n pemain dari Hong Kong, Sheena Jade Masuda dengan 6- 1, 4- 6, 6-4.

Dalam final beregu wanita, Janice berganding­an dengan Lin Ka Wing dari Hong Kong menentang gandingan dari China Li Xuanjin dan Zhao Cong Ying tetapi kecundang dengan 4-6, 6-4 (7-10).

Hadiah pemenang disampaika­n oleh Presiden Persatuan Tenis Lawn Sarawak (SLTA), Datuk Patrick Liew diiringi setiausaha SLTA, Bernard Chin dan Bendaharin­ya, Kho Siak Koi.

 ??  ??
 ??  ?? HEBAT: (Dari kiri) juara beregu lelaki, Eric Vanshelboi­m dan Lancelot Carnello serta pemenang tempat kedua pasangan Chang dan Cheng bersama Patrick (tiga kiri) di Kuching kelmarin.
HEBAT: (Dari kiri) juara beregu lelaki, Eric Vanshelboi­m dan Lancelot Carnello serta pemenang tempat kedua pasangan Chang dan Cheng bersama Patrick (tiga kiri) di Kuching kelmarin.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia